te Koop lintzaag: felder fb400

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Beste forumleden,

bijdeze bied ik mijn felder FB400 te koop aan.

De machine is weinig gebruikt. De zaag was eigenlijk gekocht om wat meer bochtjes en rondingen te zagen, dit doe ik niet zoveel meer en zaag nu vrijwel alles met mijn zimmermann bs 630.
voor details en technische gegevens verwijs ik jullie naar de foto's
De zaag komt met een aantal gebruikte zaagbladen en 2 nieuwe. Ik geloof een m42 zaagblad en een variotooth zaagblad. beide gekocht bij tuffsaws.

De machine is op te halen in Landsmeer (net boven Amsterdam). Ik heb een heftruck aanwezig om te helpen met laden.
richtprijs: 1400,-

groeten,
Rik

IMG_2168.jpgIMG_2169.jpgIMG_2170.jpgIMG_2171.jpgIMG_2172.jpgIMG_2173.jpg


sorry dat de foto's niet goed staan ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Even een ander vraagje, hoe bevalt de Format4 paneelzaag je?

Grappig dat je dat vraagt. Ik heb de zaag gekocht van via dit forum van een Nederlander die in Italien woont.
De zaag is gebouwd als een tank. hij bevalt goed. Zaagt heerlijk en is tot een paar duizendste mm af te stellen. ook de digitale hoek en hoogte instellingen werken naar behoren. Ik zaag er nooit grote dingen op, maar daar zou de machine geen enkel probleem mee hebben. (7,5 pk)
De zaag is uitgerust met 3 manieren om de afkortgeleider in verschillende graden te verstellen....een optie die je niet vaak zal gebruiken, maar wel heerlijk is als deze bij de zaag geleverd is. vooral de EGL (gelijk aan de duplex van Altendorf) is heerlijk als je bijvoorbeeld een gelijkzijdige 7 hoek moet zagen of een ongelijkzijdige 5 hoek.

Er zijn ook een paar kleine minpunten te noemen.... maar die gelden ook voor veel andere formaatzagen.
De stofafzuiging is niet perfect... zeker niet slecht, maar soms blijft er iets te veel stof achter in de machine. Ook komt er soms teveel stof in de zaaggeleiding. (De geleidingen die de zaag in 45graden zetten). Ik moet de machine wel elke 2 maanden even goed schoonmaken. Verder is het niet een erg stille machine. Dit komt gedeeltelijk door het ontwerp van de machine, maar ook door de (silent power) zaagbladen die ik veel gebruik.

Als je nog iets ander wil weten, of wil langs komen hoor ik het graag.

O ja....was je de barth vacuum werkbank op de achtergrond je al opgevallen? Daar ben ik nog blijer mee dan de zaag. Het is de beste werkbank die ik tot nu toe gevonden heb. Hier is een link naar het apparaat. Als ik meer tijd had zou ik er een nieuw topic over openen om te zorgen dat meer mensen er kennis mee zouden maken!

https://www.youtube.com/watch?v=s1Dqv6ZDxro

Groetjes!
Rik
 

tuoh

Oud hout
Altijd leuk om horen dat een machine presteert zoals ze eruit ziet:D Ze zijn met de Format4 wat aarzelend op de markt verschenen, maar hebben snel hun plaatsje bij de betere machines gevonden.

Die montagetafel lijkt inderdaad het neusje van de zalm, heb zelf een aantal jaar met een verrijdbare heftafel (multiplex blad 32mm, 1250 x 2500mm) gewerkt en dat was al ergonomisch werken, altijd de juiste hoogte. Het ding was vergelijkbaar met wat je in het filmpje op de achtergrond ziet staan. door de "gewichtige" bouw was deze ook prima te gebruiken als werkbank voor hak- en schaafwerk. Het blad was geperforeerd met een raster van gaten, dia.20mm, een beetje zoals dat ding van Festool, maar dan op "grote mensen" maat:D

Van wat op de foto's te zien is heb je de beschikking over een fantastisch uitgeruste werkplaats, proficiat.
 

Hugo Bergs

Nieuw lid
25 feb 2018
1
0
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben op zoek naar andere machines en kwam je Felder lintzaag tegen. Heb je die nog?
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Beste Hugo, De machine is nog te koop. Laat maar weten als je interesse hebt. 0629038686
Hartelijke groeten,
Rik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.