draaiplatform

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Vandaag heb ik dit in elkaar gestoken, waarom? dat moet je raden...

20171107_191239.jpg

Er zit mijn CXS in met een tie-strip rond de schakelaar, word aan en uitgezet door de batterij in en uit te nemen, werkte met meer dan 100kg er op. Tandwielen gemaakt met de X-carve, getekend in sketchup met een tandwiel plugin.

20171107_191305.jpg
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb het bestand niet opgeslaan, maar het is een plugin "involute gear" één tandwiel 48 tanden 30cm diameter (pitch diameter, dus tot de helft van de tanden) en het kleine wiel is 50mm met 8 tanden, dus een 1:6 overbrenging.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik zie aardig wat fijn stof onder de roltafel. Spoed draaien ("draad tappen" in Schoewen Vloms) voor de klauwen op die MFSC?

(Als ik nu eens wist wat die MFSC ~is~. Afgaande op je vorige berichten omtrent een nieuwe ontwikkeling kijk ik er alvast naar uit...)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
En wat is een MFSC???????
Dat is dus de vraag waar ik ook mee zit :).

Cfr. de MFTC zal het wel de MFS van Festool zijn, maar dan verbeterd door Tim (waarbij ik niet meer weet waarvoor de "C" staat - lol).

Het is dus een mega freesgeleidertafel. Of zo.


(Dit is dus waarom ik ook nooit met de Lotto win...)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het was dus om de MFSC op zichzelf te doen draaien terwijl ik hem filmde, omdat dat helpt te begrijpen wat hij doet. (maar ik ben uiteindelijk niet zeker of ik die beelden ga gebruiken)
Wat is het? Laten we zeggen dat ik tijdens het werken een heleboel problemen tegen kwam, en 3 jaar geleden het idee kreeg om al die problemen op te lossen in één keer. Aparte oplossingen bestaan voor de meeste van die problemen, maar die zijn erg duur en zelfs mijn werkplaats is niet groot genoeg om al die oplossingen te kunnen bezitten.
Maar het heeft mij dus 3 jaar gekost om dit te ontwikkelen, om het praktisch, betrouwbaar en eenvoudig te maken.
Ik weet niet of het even populair zal worden als de MFTC, maar voor mij persoonlijk is het een kleine revolutie. Heb er twee en gebruik ze absoluut iedere dag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.