Advies gevraagd voor het maken van voorzetramen voor dubbele openslaande deuren

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Het gaat me nu wel een beetje duizelen.. Gezien hoe de roedes aan de binnenkant in de deur verwerkt zijn, lijkt me eruit halen en weer netjes maken een behoorlijke klus. Maar goed, dat ga ik dus niet zelf doen.. Ik wil dat een keer zien, ik leer het beste door een voorbeeld te krijgen. De manier waarop ik leer is door te doen, het t verkloten, daarna na te gaan denken en het overnieuw en goed doen.. Maar dan heb ik geen deuren meer.. :) Glaszetter zou vandaag komen, komt nu morgen..

Gewoon is voor iemand die dit vaker heeft gedaan. ik heb alleen theoretische kennis.. en een gezond respect voor vaklui.

@pw64kleinmeubel, ik stuur een pb
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Het gaat me nu wel een beetje duizelen.. Gezien hoe de roedes aan de binnenkant in de deur verwerkt zijn, lijkt me eruit halen en weer netjes maken een behoorlijke klus. Maar goed, dat ga ik dus niet zelf doen.. Ik wil dat een keer zien, ik leer het beste door een voorbeeld te krijgen. De manier waarop ik leer is door te doen, het t verkloten, daarna na te gaan denken en het overnieuw en goed doen.. Maar dan heb ik geen deuren meer.. :) Glaszetter zou vandaag komen, komt nu morgen..

Gewoon is voor iemand die dit vaker heeft gedaan. ik heb alleen theoretische kennis.. en een gezond respect voor vaklui.

@pw64kleinmeubel, ik stuur een pb

als je toch dik glas wilt plaatsen en je deur moet aanpassen zou ik persoonlijk een aannemer laten komen ipv een glaszetter. Een aannemer doet vaker zulke dingen en een glaszetter heeft vaak alleen een tacker, kitspuit en pvc pijpje in zijn bus en is niet gewend om met hout om te gaan.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
als je toch dik glas wilt plaatsen en je deur moet aanpassen zou ik persoonlijk een aannemer laten komen ipv een glaszetter. Een aannemer doet vaker zulke dingen en een glaszetter heeft vaak alleen een tacker, kitspuit en pvc pijpje in zijn bus en is niet gewend om met hout om te gaan.

Als de deur moet worden aangepast... Volgens mij is in deze elke aanpassing een verbetering. Maar ik heb er echt geen kijk op en zal me moeten laten leiden door iemand die er echt verstand van heeft. totdat iemand dit echt gezien heeft en me wat zinnigs kan zeggen over een prijs en de mogelijkheden, kan je me alles wijsmaken. Altijd het lastige van op afstand advies vragen.

Heb het topic geopend om advies over een voorzetraam en kom nu uit op aanpassen van de deur. Als alles dicht zit en goed afgekit is, zou 2 enkele ruiten of 16 ruitjes ook niet heel veel uit moeten maken, toch? Meer ruiten plaatsen kost meer dan enkele ruiten en creeërt mogelijk meer koudebruggen. Deur aanpassen kost ook wat. Nog een bezwaar van losse ruitjes zou kunnen zijn het gewicht, kunnen de roeden dat aan.. Zomaar m'n eigen gedachten. Hierin wel het nut van het forum, wilde eerst niemand uitnodigen om te komen kijken, dus dat hebben we al gewonnen en ik ben wel van mening dat een permanente oplossing een betere is. Als dat betekent aanpassen of nieuwe deuren, is dat maar zo, maar voor minder mag het ook natuurlijk. We hebben een budget hiervoor gekozen, maar of dat realistisch is, zal moeten blijken.
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Kleine ruitjes zijn wel prijzig, je betaalt per ruit minimaal 0,5 m2, dus 4m2 per deur ipv +/- 0,8m2.
Plakroedes is een goed alternatief maar dan wel met een raster in het glas, anders zie de achterkant van de roedes als je dichtbij staat.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Kleine ruitjes zijn wel prijzig, je betaalt per ruit minimaal 0,5 m2, dus 4m2 per deur ipv +/- 0,8m2.
Plakroedes is een goed alternatief maar dan wel met een raster in het glas, anders zie de achterkant van de roedes als je dichtbij staat.

Oh ja? Damn.. totaal is 1.1 m2, dus bijna 4x de prijs.. wellicht loont het dan de moeite idd. Mn vragenlijstje breidt zich al uit..
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Meer ruiten plaatsen kost meer dan enkele ruiten en creeërt mogelijk meer koudebruggen. ... Nog een bezwaar van losse ruitjes zou kunnen zijn het gewicht

Zeker meer koudebruggen. In passiefhuizen zie je ook alleen grote ramen. Maar in een houten deur is de koudebrug sowieso groot.
Het gewicht zal niet veel uitmaken denk ik. Wat er bij komt aan aluminium glasprofielen mis je aan glas ter plaatse van de roedes.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Glaszetter is geweest, eerste wat hij zei: roeden eruit zagen en 1 ruit erin. Krijg morgen een prijsje.. Idd minimaal een halve m2 per ruit bij losse ruitjes. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.