Houten plaat op muur voor gereedschap

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Dag vrienden.

Ik ga over een weekje bezig met mijn garage.
Ik heb nu mijn gereedschap in dozen liggen, en het is niet echt fijn om mijn gereedschap steeds te zoeken, vandaar dat ik een plaat hout op de muur wil schroeven zodat ik al mijn gereedschap kan ophangen.

Ik weet alleen niet welke dikte en wat voor hout ik hiervoor nemen moet.
Ik wil niet dat het hele gevaarte te zwaar word.
Een vocht is ook een beetje een issue, het kom naast een grote kanteldeur.

Ik hoop dat jullie advies en of ideeën hebben.

Alvast bedankt vrienden .

Gr Danny
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Pas op voor gereedschap en vochtige ruimtes. Na een halfjaar wordt het roestig.IJzeren?? Kanteldeur betekent per definitie vochtige ruimte.
ik heb jaren een garage gehuurd onder flatgebouw waarin weliswaar geïsoleerde verwarmingspijpen liepen maar waar
een duidelijk temperatuurverschil was met buiten. Toch trad daar roest op.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
bij gereedschap dat je niet vaak gebruikt doet een beetje olie doet wonderen tegen roest.

een dergelijk plank kan je overal van maken als het maar dik genoeg is om iets in te schroeven.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Tegen het roesten idd een klein beetje olie oid. Ik heb op mijn werkbank een klein conservenblikje met een opgerolde poetslap gedrenkt in olie (naar een idee van Paul Sellers) om af en toe mijn gereedschap heel licht te oliën.
18mm underlayment lijkt mij geen probleem, maar idd niet rechtstreeks op de muur maar op regels.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Dat probleem heb ik ook :-/ Garage met kanteldeur, geen verwarming. Wel droog, maar als het nat buiten is, merk je het ook binnen. Hout staat consequent op pallets, dat wat er nu al een paar jaar staat blijft goed. Gelijmde kastplanken van de IKEA bv) blijven recht. Maar een recentere stellingkast van dezelfde Zweed trekt nu een beetje krom :( niet verwonderlijk.
Omdat ik een aantal platen kwijt moet in de hoek, dacht ik ook al om platen tegen de muur aan te schroeven. Ik twijfelde nog over latten tussen de muur en platen, maar als ik bovenstaande lees, dan weet ik wat ik ga doen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.