Eiken boekenkast lakken?

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Zoals de titel aangeeft, zal ik deze lakken of onbehandeld laten?
Ik moet de kast terplaatse inelkaar zetten en dan op de plaats schuiven.
Als ik hem lak zal ik die eerst in de werplaats moeten lakken, dan weer gedeeltelijk uitelkaar en dan plaatsen. Ik weet niet of de lak dan in de naden gaat scheuren?
Als ik lak doe ik dit met Trae lyx.

Fred
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Persoonlijk zou ik niet lakken, maar behandelen met één of andere olie. Ik blijf graag het hout zien.
Met Trae Lyx zie je het hout nog wel.. 2 componenten transparante lak. Maar ik denk dat als je van te voren lakt met zo'n harde lak het misschien gaat scheuren.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Met Trae Lyx zie je het hout nog wel.. 2 componenten transparante lak. Maar ik denk dat als je van te voren lakt met zo'n harde lak het misschien gaat scheuren.

Ja dat scheuren ben ik ook bang voor daarom vraag ik. Achteraf lakken is geen optie omdat alles ingesloten zit en ik zodoende de achterkanten niet kan lakken.
En ik heb op dat kleine kamertje geen ruimte om te lakken.

Fred
 

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Zoals de titel aangeeft, zal ik deze lakken of onbehandeld laten?
Ik moet de kast terplaatse inelkaar zetten en dan op de plaats schuiven.
Als ik hem lak zal ik die eerst in de werplaats moeten lakken, dan weer gedeeltelijk uitelkaar en dan plaatsen. Ik weet niet of de lak dan in de naden gaat scheuren?
Als ik lak doe ik dit met Trae lyx.

Fred
Ik ben momenteel ook een eiken boekenkast aan het maken. Ik laat hem onbehandeld. Dat doe ik ook met de eiken orgels die ik bouw. Puur natuur.......
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
dan tape je de groef toch af ?
ik zou hem ook lakken dan pas in elkaar
optie 2 is oliën
Dat word teveel werk. zijn een stuk of 10 planken die aan beids zijde in een gefresde groef vallen en als je dan tever afplakt zie je dat ook weer.
PS Toxiq kijk eens in je mailbox

Fred
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Bijenwas, ruikt lekker, kan van te voren worden aangebracht alsook daarna.weliswaar geen lak maar wel mooi
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.