Badkamerkast uit yellow pine

Victor

Actieve deelnemer
3 mei 2015
80
2
Maastricht
Beste forummers,

IK heb onderstaande kast gemaakt uit yellow pine. De vraag was dikke planken en simpel ontwerp zonder zichtbare schroeven. Hebben jullie iedeen over de vochtigheidsbestendigheid van dit soort en/of aanbevolen olie, verf, was...Ze staan niet in direct contact met water en er is een goede luchtafzuiging...Alvast bedankt! Groet Victor

 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Netjes hoor.
Wat betreft bescherming, zou ik voor een matte kleurloze lak gaan. Wil je daarin een goede/de beste, dan zou ik gaan voor Skylt Original van Rigostep. Een 2k lak met een 'onzichtbare' afwerking.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Nog ene uit Mstreech! Mooie kast, voor afwerking is de keuze reuze. Ik kies overigens steeds vaker voor geen afwerking of een olie merk ik. Of het verstandig is in de badkamer weet ik niet, maar het zal niet zo intensief gebruikt worden als een tafelblad of vloer, als de ventilatie etc goed is lijkt me een lichte afwerking best oke eigenlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.