hout monsters

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Hoi allen,

Ik wou langs deze weg vragen of hier iemand is die niet te ver weg woont (=provincie Antwerpen, België) en die een kist met houtmonsters heeft om eens naar te komen kijken ? Mijn kennis van houtsoorten is nogal heel erg beperkt namelijk en ben op zoek naar dat juiste hout voor een paar projectjes.

Bedankt,
Wim
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Hoi allen,

Ik wou langs deze weg vragen of hier iemand is die niet te ver weg woont (=provincie Antwerpen, België) en die een kist met houtmonsters heeft om eens naar te komen kijken ? Mijn kennis van houtsoorten is nogal heel erg beperkt namelijk en ben op zoek naar dat juiste hout voor een paar projectjes.

Bedankt,
Wim

Beter naar de eigenschappen van het hout kijken dan naar het uiterlijk.
Hout wat er mooi uitziet kan totaal ongeschikt zijn voor een bepaald project.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Wim,

Er bestaat een goed boek hiervoor: Het houtvademecum. Het is niet goedkoop, maar wel goed. Daar staan ook de toepassingen in van de vele houtsoorten die er in de wereld zijn.

Met hartelijke groet,
Bert Rosbach.
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Wim,

Er bestaat een goed boek hiervoor: Het houtvademecum. Het is niet goedkoop, maar wel goed. Daar staan ook de toepassingen in van de vele houtsoorten die er in de wereld zijn.

Met hartelijke groet,
Bert Rosbach.

Wow, ik dacht, dat zal wel meevallen die prijs. Niet dus, toen ik de prijs zag had ik bijna een spontane blaasontspanning ;)
Ik zal eens kijken of ze het in de bib hebben, maar ik vrees ervoor :rolleyes:
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Hoi Wim,
Wij hebben in het bedrijf een redelijke collectie grote houtstalen, je mag gerust eens langskomen! Echt dichtbij Antwerpen is het niet: Eke (tussen Gent en Oudenaarde, maar vlot bereikbaar via E17). Op onze site staan ze ook digitaal: https://www.atelier7.be/nl/ons-bedrijf/houtsoorten

grtn,
Samuel

Dag Samuel, bedankt voor het aanbod ! Als ik in de buurt ben zal ik zeker eens binnenspringen.
 

tuoh

Oud hout
Wow, ik dacht, dat zal wel meevallen die prijs. Niet dus, toen ik de prijs zag had ik bijna een spontane blaasontspanning ;)
Ik zal eens kijken of ze het in de bib hebben, maar ik vrees ervoor :rolleyes:

Je mag de duurste machines en gereedschap hebben, maar zonder kennis van hout doe je daar niks deftigs mee. Als je wat wil gaan doen met hout, en dat vakkundig wil gaan doen, is productkennis de eerste vereiste. Zou zeggen slik de pil door en schaf dat boek aan, gaat je veel teleurstelling besparen op termijn.
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Je mag de duurste machines en gereedschap hebben, maar zonder kennis van hout doe je daar niks deftigs mee. Als je wat wil gaan doen met hout, en dat vakkundig wil gaan doen, is productkennis de eerste vereiste. Zou zeggen slik de pil door en schaf dat boek aan, gaat je veel teleurstelling besparen op termijn.

Voorlopig werk ik enkel met die houtsoorten die ik op de avondschool heb leren gebruiken. Dus vuren, beuk, en eik. Op termijn komt het er wellicht wel van. Maar eerst staan er toch nog wat gereedschappen op het verlanglijstje. Want een goed boek over hout en er dan niets mee kunnen doen da's ook maar niets :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.