Er blijft zo weinig van over...

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
Dat is een opmerking die je wel eens krijgt van mensen als je zoiets maakt.
Eik, de vervorming komt van het drogen, geen andere dingen gedaan om meer vervorming te krijgen.

bos001.jpg
bos002.jpg

gr
Ronny
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hier heb je juist het minste verlies
,,schijven steken ;) met een een vaas of diepe schaal gooi je oas veel weg

Wel mooi overigens
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
De 'bomen' zijn ongeveer 20 cm hoog. Ik zeg bomen omdat het stuk een naam heeft: Into The Forest..... :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik zie nu pas dat de schijven en stokjes 1 geheel zijn :eek: ja dan gooi je heel veel weg (maar wel voor een goede zaak :))
Erg mooi
wat is de diameter van de schijfjes ?
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hoi Ronny,

Mooi werk, strak en dun gedraaid. Ik heb nog een vraag.
Ken je het werk van de Pascal Oudet? Die zandstraalt zijn stukken voor een dele. Zie zijn website http://www.lavieenbois.com.


Met hartelijke groet,
Bert Rosbach.
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
De diameter van de schijfjes is een 15 cm denk ik. Ik zou het eens moeten nameten. En ja, het is telkens uit 1 stuk. Anders is het te makkelijk hé :) Dan wordt het gewoon een schijfje met een stokje door...
Pascal Oudet ken ik inderdaad. Mooi werk heeft hij. Maar ik heb geen zandstraler. En we willen ook geen copies maken. Het moet een beetje interessant blijven voor iedereen.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
ik zie nu pas dat de schijven en stokjes 1 geheel zijn :eek: ja dan gooi je heel veel weg (maar wel voor een goede zaak :))
Erg mooi
wat is de diameter van de schijfjes ?

wow, super gaaf. na deze opmerking kwam ik er pas achter dat het uit een stuk was.:eek:
volledig op de draaibank gemaakt?
 

ronnyeelen

Actieve deelnemer
23 aug 2017
61
9
Net door een heel fijn te draaien voorkom je dat het scheurt..... aree, dat heeft er toch mee te maken :)
Als de machine trillingsvrij draait, dan kan je fijn draaien op elke machine denk ik zo.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.