Fischer schroeven bij de ACTION

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Bij de ACTION zag ik laatst FISCHER schroeven liggen 4x40 en 4,5x60 en ik was benieuwd of nog meer mensen ze hebben gebruikt. Ik heb ze gebruikt om de ombouw van mijn lades voor de werkbank te bouwen. De koppen waren PZ2 en geen TORX, dus moest even naar een goede bit zoeken en de 12V Bosch vond het niet zo leuk om de 4.5x60 erin te draaien:)
Almetal was ik heel tevreden en denk niet dat de boel icm met de lijm ooit uit elkaar gaat vallen.
 

kruim.g

Actieve deelnemer
14 jan 2015
30
35
Klopt, en ze hebben ze ook van 30mm lang ;-)
Alledrie bevallen mij goed, heb er al een aantal doosjes van leeg geschroefd.
De PZ2 bitjes lagen bij mijn Action in het schap er naast :D
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Naar PZ2 bitjes hoef ik nooit te zoeken, daar heb ik er standaard genoeg van op voorraad, is de meest voorkomende maat...
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik gebruik ze ook naar volle tevredenheid. Een doosje schroeven 100 stuks met PZ2 van 30mm kost bv. 1,19 euro. Volgens mij toch moeilijk te kloppen? In de Action waar ik ze vandaan heb hadden ze eigenlijk meer Torx dan Pozidriv.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
4x45 €1,79 voor 100stk
4,5x60 1,59€ voor 50 stk

Gewoon nog paar doosjes gehaald want ik heb graag wat op voorraad.
 
Laatst bewerkt:

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
46
5
Ja wil je goedkope schroeven moet je overdozen kopen per 1000 of 4800 dan is het pas echt goedkoop.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Heb ze hier een tijdje geleden ook bij de Action gehaald, maar na een uurtje schroeven alles aan de kant gegooid en nieuwe schroeven bij de bouwmarkt gehaald.
Koppen braken geregeld af en dan ben ik er al heel vlug klaar mee.
Ik heb het trouwens over de 4.0 x 40 variant
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Heb ze hier een tijdje geleden ook bij de Action gehaald, maar na een uurtje schroeven alles aan de kant gegooid en nieuwe schroeven bij de bouwmarkt gehaald.
Koppen braken geregeld af en dan ben ik er al heel vlug klaar mee.
Ik heb het trouwens over de 4.0 x 40 variant

Serieus? Dat heb ik nog niet voorgehad. Ik heb ze ook gebruikt voor een workshop in een school, en de leerlingen springen er bijlange niet zo voorzichtig mee om. Zo zijn ze er bv. in geslaagd een beitel te plooien, maar de schroeven hebben de test doorstaan. Waren het wel schroeven van Fisher?
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Dit waren zeker schroeven van Fischer, maar vind het ook raar dat ze voor dat geld bij de Action liggen.
Bij de bouwmarkt zijn soortgelijke schroeven wat duurder.
Zou er dan kwaliteitsverschil in zitten?
Laatst weer een hele bestelling gedaan bij EcoTools dus ik kan de komende tijd voldoende vooruit.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Het zou natuurlijk om afgekeurde loten kunnen gaan, en heel misschien had je een afgekeurd lot waarbij de schroeven te broos waren. Bij mijn schroeven was het dan bv. een drukfoutje op de verpakking. Om maar een mogelijke verklaring te geven. Ik denk dat je vaak wisselende kwaliteit hebt bij Action. Je moet dus een beetje geluk hebben.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
ALLES bij de action is ooit afgekeurd geweest, kan zijn een typfout in het etiket, kan zijn dat de verharder bijvoorbeeld niet in de houtlijm zit (zoals bij de bison partij een jaar of twee geleden)

Kopen daar is op eigen risico, als je maar zorgt dat je niet je condooms daar koopt.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
ALLES bij de action is ooit afgekeurd geweest, kan zijn een typfout in het etiket, kan zijn dat de verharder bijvoorbeeld niet in de houtlijm zit (zoals bij de bison partij een jaar of twee geleden)

Kopen daar is op eigen risico, als je maar zorgt dat je niet je condooms daar koopt.

Heh?! is dat legaal? Dat houdt toch gigantische (legale) risico's in voor zowel action als fabrikant?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik zou dat bericht dan ook maar met een korrel zout nemen, dat iets goedkoop is en een bedrijven goedkope produkten aanbied wil niet zeggen dat alles afgekeurd is
Sterker nog bij de meeste bedrijven waar iets afgekeurd word, word het A. vernietigd (grondstoffen hergebruikt) of B verdwijnt in het merkloze circuit, maar een bedrijf als Fisher gaat écht geen schroeven verkopen die afgekeurd zijn waar hun naam op staat !

Pattex heb ik al heel wat flesje van weggesmeerd, nooit problemen gehad
heb je naar de datum gekeken op de fles, was die toevallig te oud, was het hout niet goed voorbehandeld (te vet, vochtig oid ?)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
ik zou dat bericht dan ook maar met een korrel zout nemen, dat iets goedkoop is en een bedrijven goedkope produkten aanbied wil niet zeggen dat alles afgekeurd is
Sterker nog bij de meeste bedrijven waar iets afgekeurd word, word het A. vernietigd (grondstoffen hergebruikt) of B verdwijnt in het merkloze circuit, maar een bedrijf als Fisher gaat écht geen schroeven verkopen die afgekeurd zijn waar hun naam op staat !
SNIPQUOTE]

Inderdaad zullen A-merken geen afgekeurde producten onder hun eigen label op de markt brengen. Als het al verkocht wordt dan gebeurd dat in een andere verpakking waardoor het niet te herleiden is tot de oorspronkelijke fabrikant. Waar Action c.s. groot mij zijn geworden is het opkopen van (goedkope) restpartijen bij fabrikanten en tussenhandelaren en deze in de winkel te "dumpen"
De handel of Fabrikant kon de artikelen in eerste instantie niet kwijt via zijn reguliere kanalen en verdient er zo nog wat aan, ACTION lokt klanten door steeds andere A-merken in het schap te hebben liggen voor weinig waardoor mensen elke keer toch even binnen lopen om te zien of er nog wat tussen zit.

Daarmee is de ACTION heel groot en succesvol geworden.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Knap dat jullie dat weten. Feit is dat die producten kwalitatief slechter zijn dan wat er in andere winkels verkocht wordt. Trek dus zelf je conclusie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.