380v motor problematiek

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik kan nog één (eenvoudig) testje bedenken: Zet elke wikkeling van de motor beurtelings op 220 volt. Er zal dan geen zekering mogen aanspreken, maar je moet wél wat gebrom van de motor horen. Doe dit kortstondig.

mvg
klaas0639
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Waarom niet gewoon 0 ohm.
(Maar dat lijkt niet de hoofdzaak.Ik wil daarmee niet de discussielijn afleiden)

mvg
klaas0639

Dat vind ik dus ook vreemd , meter zou gewoon 00.0 aan moeten geven bij een sluiting ,
Maar opnieuw meten en dan echt alleen tussen de spoelen, met alles incl beveiliging los
Ik zal kijken dat ik vanavond een foto maak van de meting en wat het apparaat aangeeft. Misschien doe ik wel iets verkeerd.

- - - Updated - - -

Ik kan nog één (eenvoudig) testje bedenken: Zet elke wikkeling van de motor beurtelings op 220 volt. Er zal dan geen zekering mogen aanspreken, maar je moet wél wat gebrom van de motor horen. Doe dit kortstondig.

mvg
klaas0639

Ga ik vanavond ook naar kijken!
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Mooi #&@€-#-@@ maar dat vreesde ik al. Dan is hij ook vanaf het begin af aan niet 100% geweest. Maar eens de verkoper raadplegen. Kijken wat die zegt.

En in de tussentijd: iemand een 380/220 motor liggen met ongeveer 2800 rpm, 2 pk, flens montage 10cm hoh en een as met een diameter van 19 mm? :)
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb een splinternieuwe liggen, maar die is 1400rpm
Zet er even bij wat voor montage, voetmontage, of flensmontage en als het flens is, welke maat flens
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
In de eerste post geef je aan dat hij verkeerd om draaide,motor was dus toen goed.Zorg bij het meten ook dat je contact met de draden maakt.
Heb al te vaak meegemaakt dat met meetpennen op de schroefaansluitingen toch geen goed contact gemaakt werd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.