Snijplank

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Het verveeld niet snel en blijft leuk om te maken. Nu een plank met verschillende houtsoorten. Afgewerkt met de IKEA snijplank olie, wil binnenkort eens experimenteren met wat andere soorten. Tips zijn altijd welkom.

IMG_0525.jpgIMG_0529.jpg

IMG_0530.jpg
 
Laatst bewerkt:

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Het blijft idd leuk om te maken.
Fraaie plank! Tips voor olie? Daar zijn al veel discussies over geweest hier...
Gebruik de zoekfunctie maar eens op snijplank.

Succes en groet,
Jan
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Het lijstje met soorten aanvullend: Beuk, Purple Hart, Esdoorn, Noten. Geen ebben. Zat ook wat tussen die ik zelf niet herkende.
Zal idd even zoeken naar de olie topics..:) Deze bevalt op zich goed, maar je moet hem wel regelmatig even bijhouden/droogt wat snel uit. Voordeel voor de meeste mensen is dat deze olie dan weer makkelijk te krijgen is om zelf even bij te werken.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.761
734
Enschede, Twente
Zoals ik eens zag op een site van een snijplankenwinkel: olieën — na 4 uur, na 4 dagen, na 4 weken, na 4 maanden. Goed advies. En ik hou het zelf bij druivenpitolie. Veilig, wordt niet snel ranzig, is in elke supermarkt te koop.
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
Klopt het dat ik laatst via Facebook een filmpje van je voorbij zag komen?
erg leuk en inspirerend. ga ik proberen na te prutsen :rolleyes:.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Mooie plank geworden , mooie kontrasten met de kleuren . Gebruik zelf ook druivenpitolie voor de snijplanken .
Hoe heb je de snijplank vlak gekregen ?

Groeten Willem
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
@stuiver Nee, een foto wellicht wel. Maar filmpjes daar begin ik niet aan..:) Succes, mocht je vragen hebben laat maar weten.

@Willempie Ik gebruik in principe de vlakbank. Heel klein beetje afnemen. Ik heb nu een kleine drumsander, dat gaat ook best aardig. Verreweg belangrijkste is om zo vlak mogelijk te verlijmen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Hoe zo'n grote vlakbank heb je wel niet dan. Ik heb nu een van 20cm maar daar ga ik zo'n plank aka kunstwerk niet mee redden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.