Noest in tafelblad

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Vraagje,zouden jullie deze noest behandelen (bevind zich tamelijk dicht bij uiteinde plank)of vervangen door een andere plank.
Er zijn maar een paar noesten in het ganse blad aanwezig(ik vind het wat storen)
IMG_2052.jpg
Mvg,
Rudy
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Zelf zou ik de plank vervangen voor een andere plank.

Maar hoe zijn de andere planken dan qua noesten? En als je het zelf al storend vind dan is het al helemaal niet moeilijk toch ;)
 
P

Pel

Guest
Dat is een behoorlijk gat Rudy, dat krijg je m.i. nooit mooi opgevuld, als het een vaste noest was dan ging het misschien nog, maar dit is een groot gat?

Groet Pel.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Met epoxy moet dit kunnen, in een paar keer weliswaar. Het leuke is dat je er een kleur aan kunt geven, zelfs fluo of metallic.
Zelf heb ik een tijdje terug een kist gemaakt met knoesten, gaten en houtworm. Ik heb alle gaten opgevuld met turqoise epoxy en opgeschuurd. Een goed gelukt experiment al zeg ik het zelf.
 
Laatst bewerkt:

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Epoxy was ook een mogelijkheid, maar de noest staat een beetje te kort op de kant.
Er staat op heel de tafel nog een kleine noest (tafelblad 94X230).
Ik zal morgen even langs (Claesen houthandel) gaan vragen wat hij er van vindt .
Bedankt voor de raadgevingen.
Mvg,
Rudy
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Epoxy was ook een mogelijkheid, maar de noest staat een beetje te kort op de kant.
Er staat op heel de tafel nog een kleine noest (tafelblad 94X230).
Ik zal morgen even langs (Claesen houthandel) gaan vragen wat hij er van vindt .
Bedankt voor de raadgevingen.
Mvg,
Rudy

met tape alles strak afplakken, onderkant en zijkant en gieten maar ..
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Jaja... daarom gaan epoxy vloeren ook gewoon 30jaar mee, zelfs bij redelijk intensief gebruik.
Neem een beetje rekening met de context. In combinatie met (sommige) ongelijk materiaal de epoxy hechting is niet duurzaam en na een aantal jaren heeft het de neiging loos te laten. Mijn ervaring met epoxy mislukking is met hout, een kennis restaurateur die met metaal en steenachtig materiaal werkt vermijdt epoxy voor die reden ook. Mijn vermoeden is dat met hout die altijd in beweging is epoxy kan de krimp en uitzet niet aan en met tijd laat het loos.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Mijn ervaring met epoxy is veel positiever.
In het zonnebed dat ik in 2000 heb gemaakt uit hergebruikt Iroko heb ik de aanwezige gaten tot ca. 20 mm doorsnee gestopt met een mengsel van epoxy en zaagsel. Vorige week heb ik het bed gedemonteerd voor winteropslag. Het epoxy stopwerk zag er nog uit als nieuw, ondanks 17 jaren zon, vorst, wind en regen. Over de gebruikte polyurethaan lijm heb ik me al eens (veel) minder positief uitgelaten, die verkruimelt na verloop van tijd.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik ben nu ook even aan het experimenteren met kleine scheuren en gaatjes.
Maar ik moet nog veel leren !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.