Multiplex kozijn verbinding

Nick35

Nieuw lid
25 okt 2017
3
0
Beste,

Ik ben bij een kozijn een multiplex plaat tegengekomen die aangetast is.
Ik wil hem vervangen alleen weet niet precies of ik het alleen wil verwijderen of ook iets nieuws terug wil plaatsen aangezien het esthetisch anders er op achteruitgaat.
Het gaat om deze verbinding.

IMG_2747.jpg
IMG_2744.jpg

Met vriendelijke groet,

Nick
 

Nick35

Nieuw lid
25 okt 2017
3
0
Met welk materiaal zou ik het kunnen vervangen zodat het niet over een tijdje er weer hetzelfde uit ziet als nu.
Ik kan hetzelfde opnieuw uitvoeren maar dat lijkt me geen goed idee.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Behandel de platen dan ook met de behorende primer voor zijkanten van multiplex, is niet zo duur en zou een goede bescherming geven op het inwerken van de zijkanten.
 

tuoh

Oud hout
Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik voor de watervaste multiplex platen.

De verkrijgbare "watervast verlijmde multiplexplaten"(WBP) bij de houthandels zijn ook niet meer dan dat, het "watervast" slaat enkel op de gebruikte lijm, de binnenfineren van de platen zijn echter geschild van "waaibomenhout" dus hoegenaamd NIET duurzaam.

De enige uitzondering hier zijn de zogenaamde Garantplaten van oa Bruynzeel, hier zijn alle lagen van de plaat van een duurzame houtsoort, Mahonie of Okumé, deze platen komen met een garantie van 10 of 20jaar naargelang het type plaat.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Als je ze van uniprime maakt, kan je boeiboordstroken kopen. Dan hoef je niet een hele plaat te kopen. Randen goed met sealer behandelen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Met welk materiaal zou ik het kunnen vervangen zodat het niet over een tijdje er weer hetzelfde uit ziet als nu.
Ik kan hetzelfde opnieuw uitvoeren maar dat lijkt me geen goed idee.

Wellicht ook op tijd schilderen. De randen van de glaslatten zijn ook al aangetast. De kozijnen kunnen dus ook wel weer een laagje gebruiken.
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
De Uitvoering valt en staat met de details, zorg dat er 10mm ruimte is aan alle zijden en bovenzijde/onderzijde afwaterend en radius kanten eraan anders loopt de verf op de hoeken weg, de plaat kan nu drogen en je goed kan onderhoud kan plegen voor de bevestiging altijd rvs gebruiken, zoals al eerder is aangegeven de zaagkanten met sealer behandelen, gronden, 1x voorlak en 1x aflak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.