Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Van Meidoorn stammetje naar bloemen en paard

Voor een instructrice die ons ( mijn vrouw en ik ) heel wat jaren les heeft gegeven en er nu mee gaat stoppen ( leeftijd)

Iets kopen is dan geen optie.

Ik had nog een stam Meidoorn liggen. Niet zo groot maar wel één uit de uiterwaarden van de IJssel.
    Zeg maar gerust een oude dode stam die heel wat heeft mee gemaakt. Van brand tot jaarlijks verzopen worden .

Het stammetje door gezaagd met een spanzaag. De gewone zaag liep door de spanning en zachtere delen vast. Moest we opletten
    want recht zagen met een spanzaag is ook een kunst.

Daarna het silhouet van een paardenhoofd met hals , nek en manen er uit gezaagd. Met een hand figuur zaagje.
    Vooral rustig zagen en niet te snel willen bij die dikte +/_ 2,5 cm.
    De manen lopen over in bloemen met bessen en bladeren. IMG_20171001_234840.jpg

IMG_20171001_234946.jpg
    IMG_20171001_234907.jpg
    IMG_20171001_234916.jpg

Vandaag afgewerkt en in de olie gezet. Nu nog van het andere deel de sokkel maken.

IMG_20171024_002338.jpg
    IMG_20171024_002410.jpg
    IMG_20171024_002349.jpg
    IMG_20171024_002425.jpg

Gr Edwin

Edwin,

Gaaf!

Met hartelijke groeten,
    Bert Rosbach.

Pachtig gemaakt, mooi om zo'n persoonlijk werkstuk te geven!

Complimenten! Fons

wow, ziet er goed uit. vooral de haren van het paard zijn goed gelukt!

Enkele foto's bij daglicht. Ik zag dat ze wat donker waren.

IMG_1321.jpgIMG_1322.jpg IMG_1326.jpg
    IMG_1323.jpg IMG_1324.jpg

Gr Edwin

Erg mooi.

Inderdaad een prachtig werkstuk!
    Meidoorn is erg mooi hout, alleen heeft het de neiging om flink te scheuren.
    Dit stuk is al behoorlijk donker geworden. Meidoorn is in het begin roomkleurig, maar wordt na een tijd behoorlijk rood.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Hallo Edwin, mooi gesneden werkstuk, Mooie afwerking ook! Groeten, Hans

Ps ik zag afgelopen zondag bij Vormgevers in Hout enkele beelden waarvan de onwelkome scheurtjes waren opgevuld met bijv zilver soldeer of gekreukeld koperlatoen maw contrasterend.

Grr Hans

Bedankt allemaal,

Als hij op zijn sokkel staat zal ik nog een foto plaatsen .

Gr Edwin

(Ps: Hans, die stond er vorig jaar ook volgens mij. Heel apart maar niet mijn ding.)

Forum Rechten