Beginnend pennendraaier

Pieter9

Actieve deelnemer
28 apr 2016
40
6
68
Rotterdam
Ik ben kort geleden "bevangen" door het houtdraai virus. Ik heb al een aantal pennen, sleutelhangers en handgrepen voor gereedschap gedraaid.
Wat ik vooral zo mooi vind zijn de enorme variaties in kleuren en structuur in het hout.
Ik gebruik zoveel mogelijk inlands hout wat ik zelf heb gezaagd tijdens onderhoud op ons volkstuincomplex.
Vooral Taxus vind ik prachtig!
Alleen het afwerken met CA lijkt me niets. Je mist in mijn ogen het gevoel dat je een natuurproduct in je handen hebt.
Hierbij mijn laatste creatie, natuurlijk in Taxus.IMG_3563.jpg
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Welkom!

Blijft mooi hé, dat taxus, ook mooi in combinatie met die cigar pen!
Hier ook een pennendraaier. Je hoeft niet per sé af te werken met CA lijm, ik gebruik ook veel bijenwas van het kruidvat of kolfolie. Het is maar net wat je het fijnste vindt. Is het een houten pen die veel gebruikt zal worden, kun je het best toch afwerken met CA lijm, dat blijft op den duur veel mooier!

Met vriendelijke groet,

Broertie
 

Pieter9

Actieve deelnemer
28 apr 2016
40
6
68
Rotterdam
Ik ben niet zo spuitbusachtig maar ik zal eens proberen op de manier zoals ik vroeger hengels lakte, met mijn vingertop uitwrijven. Geeft een mooie dunne laag.
Wordt vervolgd.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Welkom Pieter,

Mooi pen.
Ik draai zo nu en dan ook pennen en de natuurlijke kleur en glans van hout is toch het mooiste.
Maar als je pennen wil gaan verkopen dan zijn pennen met CA afwerking (dus hoogglans) veel meer in trek.

succes met je nieuwe hobby..... en plaats gerust fotos.... zijn we dol op :cool:
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Soms draai ik ook pennen en werk ze de laatste tijd altijd af met aussie oil. Geeft niet zo veel glans als ca lijm of lak. En idd kun je als een pen veel gebruikt wordt een verkleuring zien op de pen waar je hem altijd vast houd maar ik persoonlijk vindt dat juist mooi. Maar ieder zijn smaak gelukkig. Anders maakte we allemaal het zelfde. :)

Gr. Marco
 

Chrimson

Nieuw lid
26 okt 2016
19
0
Zoetermeer
Soms draai ik ook pennen en werk ze de laatste tijd altijd af met aussie oil. Geeft niet zo veel glans als ca lijm of lak. En idd kun je als een pen veel gebruikt wordt een verkleuring zien op de pen waar je hem altijd vast houd maar ik persoonlijk vindt dat juist mooi. Maar ieder zijn smaak gelukkig. Anders maakte we allemaal het zelfde. :)

Gr. Marco

Is de aussie oil na verloop van tijd echt goed opgedroogd\/ niet meer vettig ?
Ik ga binnen kort beginnen met het draaien van pennen en zoek ook naar een goede oplossing om de pennen af te werken als ik geen CA gebruik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.