Welk slijphulpstuk

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Bevalt op zich goed, maar het heeft wel wat werk gekost om het de bekken dusdanig te bewerken dat de beitels er ook goed in passen.
Nadeel vind ik nog wel dat het vooral bij smallere beitels wel wat instabiel is.
Maar al met al valt het niet tegen.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Niet de beste foto`s maar vandaag m`n Lie Nielsen slijphulp binnengekregen. Ik wilde eerst de veritas bestellen maar vond het eigenlijk een beetje log/groot ding. Dus toch maar voor de Lie Nielsen gegaan. Het is even duur.. maar het voelt echt als een degelijk ding. Ook m`n 6mm beitel was prima te slijpen met dit hulpstuk. Zelfs een mooie microbevel op de 6mm. Ik ben tevrede! hier ga ik nog jaren plezier van hebben :)

Ook M`n ardennes corticule slijpsteen flink ingewijd. Ik heb geen ervaring met andere slijpstenen.. maaar vind het snel en fijn slijpen!

WhatsApp Image 2017-11-09 at 17.39.55.jpg WhatsApp Image 2017-11-09 at 17.41.17.jpg
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
't Is idd een mooi stukje gereedschap, je hebt gelijk de langere bekken er bij besteld?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Jep, Matt Etlea bracht het overtuigend haha Vind t op zich ook wel fijn vasthouden zo`n iets grotere (Denk ik... nog niet niet met de kleine klauwen gewerkt haha) Maar vond met hiermee mooi grip.

't Is idd een mooi stukje gereedschap, je hebt gelijk de langere bekken er bij besteld?
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
@crashdummy, zie deze nu voor het eerst, die bredere rol zal idd meer stabiliteit geven, verder lijkt deze wel op de goedkope slijphulp die ik nu heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.