Goed tafelzaagje

ITW83

Nieuw lid
21 okt 2017
3
0
Hoi! Ik ben hier nieuw, dus misschien is er al een thread hier over. In dat geval sorry!

Maar ik ben in het bezit van een Festool MFT/3 zaagtafel. Leuk ding en zo, maar het blad is krom getrokken en ik denk dat ik de voorkeur geef aan een normale tafelzaag. Nu heb ik ervaring met Altendorf en een ander merk. Beide prachtig mooi, maar geldgebrek, ruimtegebrek zorgen er voor dat dit geen opties zijn.
Maar wat zou.een mooie optie zijn? Betaalbaar, makkelijk te verplaatsen, of tips van waar ik echt op moet letten? Ik hoor het graag!
 

ITW83

Nieuw lid
21 okt 2017
3
0
Precies dat. En dat is één van de redenen dat ik er op af ben geknapt. De invalzaag met lange rail is mooi, maar met kleinere dingen wil ik gewoon een echte tafelzaag
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik heb een VL aan mijn MFT/3 (dat is dus de VerLenging - handige aanduiding) met een zaagmodule (ik heb er een voor een TS55, er is er ook een voor de TS75). Samen met een langsgeleider (die eigenlijk voor de Precisio bedoeld is), heb je dan de functionaliteit van een zaagtafel. Voor de meeste dingen die ik tegenkom voldoet het.

Nog iets: als je een nieuw (en dus recht) blad voor de MFT koopt, die het beste gelijk in vernis of olie (voorkeur) zetten om hem voor vochtschade te beschermen. Met mijn eerste blad heb ik zeven jaar gedaan, dus.
 

ITW83

Nieuw lid
21 okt 2017
3
0
Op dit moment neig ik er erg naar om het ding de verkopen, maar ik laat deze tip even inwerken. Bedankt, Bert! Ik stel je suggestie zeer op prijs!
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hoe trekt een MDF blad krom? Zwellen door vocht ala.....

Hier ook bezitter van een MFT3, gebruik m als werktafel, makkelijk opspannen, uitlijnen enzo.. Zagen ook trouwens. Om wat meer herhaal-nauwkeurigheid te krijgen 2 weken geleden de DW745 erbij gekocht (klein, compact, niet te duur want ik moet de schuur delen met nog 6 fietsen, 2 skelters, grasmaaier etc. etc.).
Blad was vlak. Insert moet een beetje nagespeeld worden in de hoogte.

Met verhalen over de DW745 en DW7491 wordt je hier doodgegooid (positief maar ook negatief).

Je budget zal leidend zijn samen met je eventuele wens om nieuw of 2e hands te willen en wat wil je ermee maken!?

Ben benieuwd!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.