De opdracht die je nooit aan had moeten nemen.....

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
We kennen het vast allemaal: de opdracht die je nooit aan had moeten nemen.

- het meubel voor mensen die alles nameten
- de kast die naderhand toch niet helemaal de goede kleur had
- het bed waarvan de prijs achteraf toch nog niet helemaal vast stond

enzovoorts.

Ik had laatst een geïnteresseerde in een schaal uit populierenhout. Het moest per sé populierenhout zijn, dus nadat ik mijn beperkte keuze had laten zien, hebben we gezamelijk besloten dan maar een plaat populierenburl te kopen. Dat is prachtig hout om te zien, maar het verwerken is niet zo fijn: zacht, warrig, de draad springt alle kanten op, zelfs na zeer voorzichtig draaien op een hoog toerental met een net geslepen beitel zie ik gaten van 3 mm diep. Ik heb nu al spijt dat ik er aan begonnen ben....

Hebben jullie ook zulke verhalen?
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Heel herkenbaar ja.

Ben voor mijn ouders een staande booglamp aan het maken, geheel organisch gevormd waardoor het meten maar zeer beperkt is. Trial and error eigenlijk. Ondertussen zijn we anderhalf jaar bezig, veel tijd gestoken in andere projecten, dat wel maar deze lamp is eigenlijk een blok aan mijn been. Gelukkig hebben ze er geen haast mee en kan ik de tijd nemen om de lamp te maken. Dit is niet een project wat ik snel nogmaals zou doen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Ja, heel herkenbaar. Niet zo zeer in het houtbewerken, maar wel in mijn gewone werk.
De verzuchting 'ik/we hadden het nooit aan moeten nemen' is trouwens vaak in het begin. Uiteindelijk blijkt de klant altijd heel blij en tevreden te zijn.
Vaak is het zelfs zo, dat hoe moeilijker het gaat, hoe blijer ze vaak zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.