Lintzaag Buitelaar

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
nee, maar naar wat ik begrijp en wat mijn eigen ervaring is : je betaalt naar de kwaliteit, ook hier gaat die vlieger op. wat voor een lintzaag zoek je??
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
poolvos zei:
Hoi,
Heeft iemand ervaring met de Lintzagen van Buitelaar?
Gr
Ik heb vorige jaar een HBM 350 lintzaagmachine gekocht bij Buitelaar waddinxveen en heb er al diverse meubeltjes meegemaakt.
Ondanks Chinees fabrikaat heb ik er nog geen problemen mee gehad.
Let wel bij hard hout zoals beuken heeft hij nogal wat moeite soms verbrand het hout wellicht zaag niet scherp genoeg of zaag niet goed gezet.
Service bij Buitelaar in waddinxveen is goed.
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Zoek een degelijk betaalbaar lintzaagje zag ze vandaag staan bij Buitelaar zagen er niet slecht uit. De prijzen waren flink lager als de zg merken. Maar inderdaad alles heeft zijn prijs.
Gr
 

Loki

Actieve deelnemer
13 okt 2009
34
0
Groningen
Ik zag laatst exact de zelfde lintzagen in een catalogus van Holzmann, maar dan in een ander kleurtje.... echter waren deze wel bijna 2x zo duur! :eek:

Heeft Hammer ook niet hele mooie prijzen voor hun lintzagen? Heb de catalogus ff niet voor handen, maar ik meende dat ze niet zo duur waren.
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Soms zijn de plaatstaal chassis van de lintzagen hetzelfde maar zijn de rest van de onderdelen totaal verschillend: de wielen, lagering, geleiding, de motor. Staar je niet blind op hetzelfde uiterlijk.
Er is meestal een goede reden waarom het ene duurder is dan het andere.

De wielen moeten ook uitgelijnd worden, bij een goed uitgelijnde lintzaag zie je meestal dat de fabrikant hier en daar wat metaal heeft weggenomen aan de wielen om ze mooi in balans te laten draaien.
Kan ik bij mijn Hammer duidelijk zien.

Als je een lintzaag koopt, draai dan eens met de losse hand - zonder lint en met de stekker uit- aan het bovenste wiel, valt het steeds stil op dezelfde plaats dan weet je dat er nog werk aan het wiel is nodig is.

Mvg,

Geert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.