Steigerhout afwerken als foto?!

Buurman

Nieuw lid
17 sep 2017
3
0
Geachte mede-houtliefhebbers,

Kleureffect Deuren

Voor een project voor een klant mag ik steigerhouten deuren afwerken zoals in de bijgevoegde foto. Ik heb al een aantal video's gekeken en dit forum doorzocht. Helaas ben ik er nog niet achter hoe ik de mijn planken zo contrastrijk (lees gevlekt) krijg. Belangrijk is wel dat het gaat om schuifdeuren die voor een trap en trapkast schuiven, deze worden geregeld aangeraakt. Dus een beetje bescherming hiertegen kan belangrijk zijn, of denken jullie daar anders over?

vriendelijke groet,

Buurman Joep
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik geloof niet dat ik zonder problemen op dit forum kan schrijven wat ik denk over steigerhout.

Maar, voor je vraag: wellicht is hier gebruikt steigerhout gebruikt, waarbij de plekken waar cement zit/zat anders kleuren dan het kale hout?

Een andere optie is e.e.a. wit beitsen, daarna schuren met korrel 40, action-painting doen met een onkruidbrander, planken mengen en dan gewoon lakken?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik denk ook dat de kleurverschillen op de foto natuurlijk ontstaan zijn. Branden, beitsen en zelfs koffie kan wel 1 en ander simuleren denk ik. Maar hou de kleurverschillen subtiel.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik denk dat dit een behandeling
Heeft gehad met thee azijn en staal wol en daarna geschuurd dan krijg je zon beetje dit effect
Mvg Leroy
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat het gewoon gebeitst is met wasbeits, op de plaatsen waar het donkerder is twee keer beitsen?

Groet Pel.
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
dees is eigenlijk meer barnwood dan steigerhout .
kleuren, schuren paar verouderende behandelingen terug een andere kleur erop teug wat bij schuren . thee erover daarnaa de azijn staalwol mix . hier en daar eens met de toorts passeren :)
en dan een laag transparante ultramatte lak erop .
 

Buurman

Nieuw lid
17 sep 2017
3
0
Bedankt allen voor de reactie, ik was helemaal vergeten dat ik hierop de vraag heb gesteld. Heb officieel goedkeuring van de klant. Nu is t dus even kijken wat ik ga doen. Na alle tips denk ik erg over koffie, thee, azijn staalwol, gasbrander, schuren en blanke lak. Wat zeggen jullie? Ik vind t erg spannend, aangezien dit totaal nieuw is voor me. Doe mij maar gewoon een paar eiken planken en ik maak een mooie tafel of kast.. blij als ik klaar ben met dit steigerhout!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Ach het is een leuke uitdaging
Gewoon proefjes maken
Dan komt het best goed
 

Buurman

Nieuw lid
17 sep 2017
3
0
Ja zeker, is het ook, alleen, ik loop nu stage in m'n eigen bedrijf, en dan zijn die projecten allemaal net iets realistischer haha. Maar inderdaad wat je zegt, proefstukjes maken, dat is altijd slim!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.