Segment vaasje

Geck0

Actieve deelnemer
Zie hier mijn eerste segment vaasje van eik & padoek
Gemaakt uit 12 segmenten per ring.

Uiteindelijk na wat testjes heb ik besloten om de segmenten te zagen op de afkortzaag met een klein malletje.
Verlijmen was best spannend om alles goed uitgelijnd te krijgen., maar zo te zien aardig gelukt.

Geheel is +/- 19cm hoog en 11cm breed
Afwerking Danish Oil
IMG_1785.jpg

vaasje.jpg

IMG_2024.jpg

IMG_2023.jpg

IMG_2026.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi,

Ziet er zeer netjes uit, knap gedaan. Misschien dat ik dit soort werk ooit ga doen.
Persoonlijk had ik de Padoek ring bovenaan de helft duner gemaakt, nu is deze erg aanwezig.
Maar nogmaals, ziet er zeer netjes uit.... vooral de tekening van het eik is heel mooi.

Ik zie ook een hoes van een Tormek..... super spul die slijpstenen en hulpstukken.
 
Hallo Patrick,voor het eerste segmenten vaasje is het goed geslaagd. Maar toch een paar adviezen. Ik ga even af op wat ik op de foto's zie.
Je lijmnaden staan niet helemaal boven elkaar. Dit komt omdat je op 4 plaatsen er een stukje padoek hebt ingelijmd. Dit betekent dat de ringen niet meer rond zijn. Je moet tussen elk segment een stukje padoek lijmen, of zoals jij het nu deed, de 2 segmenten om het padoek de helft van je padoek schijfje smaller maken.De ring is dan weer een cirkel.
Om de naden mooi boven elkaar te krijgen en te houden tijdens het lijmen, lijm ik altijd één ring, laat het drogen en dan de volgende ring. Kost wel wat meer tijd maar ik hou de controle.
Het kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn wat ik zie, en heb je de segmenten al verkleind, maar dat kan ik niet goed zien.
 
Laatst bewerkt:

langezwap

Actieve deelnemer
14 aug 2015
80
0
Gingelom
Als beginnende houtdraaier vind ik het toch een heel mooie vaas. heb het ooit geprobeerd voor mijn eiken hanglamp (dus geen contrasten) maar uiteindelijk een iets gemakkelijkere methode gebruikt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.