Minimax Lab 300

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Beste forummers,

Heeft er iemand toevallig deze machine in gebruik: https://www.scmgroup.com/nl/scmwood...al-combined-machines.887/minimax-lab-300p.647 ?

Ik heb de oudere versie LAB 260, maar overweeg een upgrade. Ik heb onlangs zowel de Hammer C3-31 en deze machine van nabij onder de loep genomen, en de scm lijkt mij minstens gelijkwaardig aan de Hammer. Om wat beter te kunnen oordelen, hierbij de specs van beide machines:

Hammer C3-31: vooorbereid voor groevenfrezen (dado), voorritser, Multi instelsysteem (voor de freesoptie), zaagtafel 1250 mm (geen oplegtafel met aparte steunarm), rij-intrichting en hefarm: € 6.736 exclusief btw en ex. 250 euro transport.

LAB 300 plus: oplegtafel met schuifarm, bijkomende tafel op de schuiftafel voor grote platen, langgatboor, voorritser, precisiegeleider, handwiel voor vandikte, tersa as, set voor verplaatsing machine, flip-over stops: € 6.500, ex btw, inclusief levering en plaatsing.

Conclusie: behalve de dado optie, die op de scm niet beschikbaar is, maar waarvan ik twijfel of ik die als hobbyist veel zal gebruiken, steekt de scm er echt wel bovenuit.

Er zijn wel wat forumleden die de kleinere minimax genius staan hebben, maar ik vroeg me af of er ook zijn met de LAB 300 in hun werkplaats?

Dank voor de feedback
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Best wel een interessant vergelijk, maar niet veel gebruikers denk ik? ik hoop op houtproplus iets van beide combi's te zien.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
De verkoper van scm was lichtjes 'verontwaardigd' toen ik scm naast Hammer stelde. Zijn reactie: "het is wel niet hetzelfde als Felder he, en voor ons staat scm op niveau van Felder."
 
Laatst bewerkt:

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Scheelt inderdaad wel een stuk bij de noorderburen:eek:

Is wel interessante info natuurlijk bij prijsonderhandelingen. Bij de aanbieding zit zelfs nog een stofzuiger en een messenset
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Vos in Hendrik -Ido -Ambacht is ook SCM dealer, ik heb bij Talen gevraagd of ze met de SCM st 3c op Houtpro+ staan nog geen reactie van ontvangen, wel van Felder dat ze met de Hammer b3 op de beurs staan ik loop al een poos over deze 2 te dubben hoop op de beurs een keuze te kunnen maken.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Vos in Hendrik -Ido -Ambacht is ook SCM dealer, ik heb bij Talen gevraagd of ze met de SCM st 3c op Houtpro+ staan nog geen reactie van ontvangen, wel van Felder dat ze met de Hammer b3 op de beurs staan ik loop al een poos over deze 2 te dubben hoop op de beurs een keuze te kunnen maken.

Hetzelfde hier, al een paar maanden aan het twijfelen want het blijft een zware investering voor een hobby, en dan maak je maar beter de juiste keuze. Feit is ook als ik voor me zelf mag spreken, dat ik al een Minimax heb die niet slecht werkt.
Alleen voor de echte precisie zou een upgrade wel leuk zijn. Nu zou alleen het dado systeem mij nog doen twijfelen om voor de Hammer te kiezen, maar het lijkt met het verkeerde argument om daarop mijn keuze te baseren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.