welk freesje?

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Andre's , bedankt voor de info. CMT en Whiteside zijn toch de betere frezen. Komend weekend maar eens kijken waar ik deze ga bestellen en welke freesjes ik in 1e instantie aan wil schaffen
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nieuw project? Eigenlijk wilde ik eens proberen om stammetjes met mijn lintzaagje tot planken te verzagen. dat lukt goed en biedt weer een hele reeks nieuwe mogelijkeheden.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
rickkoorman zei:
Andre's , bedankt voor de info. CMT en Whiteside zijn toch de betere frezen. Komend weekend maar eens kijken waar ik deze ga bestellen en welke freesjes ik in 1e instantie aan wil schaffen

Mooie freesmachine man!!
Dit is een interessant artikel om je te orienteren op een basisset freesjes.

jaap

Attached files routerbits.pdf (1.7 MB)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Enige tijd verder.....en nog geen freesjes besteld. Whiteside kan volgens mij alleen via Routerbits.com besteld worden. De verzendkosten zijn aanzienlijk wanneer je maar een paar freesjes besteld. Zijn er nog andere aanbieders van kwalitatief goede HM freesjes?
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
@Fred, welke freesmachine heb je? Voor veel machines zijn 1/4 en 1/2" adapters te koop. Zelf heb ik de 2000 watter van Triton, werd gelevererd met 1/4 en 1/2" bussen. Ik heb er later de 8 en 12mm adapters bijgekocht.

Rick laat even weten hoe de frezen je bevallen, wil nog eens een 45 versteklijm frees kopen.Misschien is dit merk wel een goed alternatief voor cmt.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@coko : toeval bestaat niet. ik wilde ook graag zo'n freesje hebben maar heb besloten deze nog even te laten liggen. lag rond de 80 euro dacht ik
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
De bestelling is binnen. Ik kan njet anders zeggen dat het er netjes uitziet. Dit is geen vergelijk met de "boegiewoegie"freesjes die ik eerst gebruikte. Whiteside is getest in FWW en kwam daar enorm goed uit. Nu nog een handig opbergsysteem bedenken voor de toebehoren en dan frezen maar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.