Overzicht houthandels in de Benelux

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
Leuk! Eind vorig jaar nog gezien dat er een partij Iep werd gezaagd, prachtige platen zag ik daar achter de zaag verschijnen:D. Volgens mij wordt alle Iepenhout bij hen nog gewaterd.

Fons
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Ik had een week terug 3 platen multiplex besteld bij stange uit Elburg/Lelystad vanwege de maat dit laten zagen. Helaas waren ze allemaal scheef/slecht gezaagd en waren de platen zelf ook nog krom /verbogen
IMG-20170121-WA0000.jpg
Platen zelf waren ook minder dan de 18 en 9 mm
Jammer wat de prijs was wel gunstig even als de tekening op de 3 platen.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Leuk! Eind vorig jaar nog gezien dat er een partij Iep werd gezaagd, prachtige platen zag ik daar achter de zaag verschijnen:D. Volgens mij wordt alle Iepenhout bij hen nog gewaterd.

Fons

Dat staat wel in hun prijslijst:
Iepengewaterd 250-600 27 € 1000 € 1210
gewaterd 35-42-52-80-120 € 1250 € 1512
 

thieuke

Nieuw lid
1 feb 2017
4
0
Ik had laatst een houthandel bedrijf in buurt van Denbosch en waalwijk, hun hadden best groot assortiment in eikenhout en douglas hout niet al te duur bij hun kan je gewoon langskomen of bestellen op hun site www.eikenhouthandel.nl hun adres gegevens zijn Elshout, van schagenstraat 25, 5154PE
 

lemming

Actieve deelnemer
19 jul 2011
28
6
Nog een paar adresjes bij mij in de buurt.

nubuiten.nl/ Hardinxveld Meer een webshop maar ook altijd welkom. Hoofdzakelijk douglas.

Frank treuren BV
Burg. Sloblaan 36
4231 AC Meerkerk
Voor eiken, douglas werstern red cedar en nog een paar houtsoorten.

Verdouw zit in Gouda en Gouderak.
Meer op de bouw gericht maar heeft ook een aantal hardhoutsoorten
https://www.verdouw.nu/hout/hardhout
 

Knoest

Nieuw lid
9 aug 2011
3
0
Mag ons adres er ook bij?
Knoest
Willy en Angelique
Hengeland 32
5851 EA Afferden (Limburg)
0485-530056
Wind gedroogd hout.
Zelf lokaal gekapt en verzaagd met de lintzaag.
Planken, balken, bijzondere stukken.
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
hallo allen,
goed initiatief. Ik heb vele houthandels weten verdwijnen en heb soms last om daarvoor substituten te vinden.

Voor regio Mechelen in België is er Hendrickx in de gemeente Leest. Ze hebben vooral veel eikenhout en verder beuk, populier, enz. en ook naaldhout
Ze zijn daar steeds zeer behulpzaam. Ik hoorde ook alleen positieve reacties van andere klanten van deze houthandel. Samengevat: zeer verzorgde zaak met een prima, vriendelijke service.

http://www.hendrickx-hout.be


groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu

Volledig akkoord, ben er onlangs wat hout gaan halen, voor hen absoluut kleine hoeveelheden, de eigenaar was zeer behulpzaam en vriendelijk, en maakte er geen punt van dat ik maar weinig kwam halen. Misschien als particulier best op een niet al te drukke moment komen (ik was er een half uurtje voor sluitingstijd).
 

Bobb

Nieuw lid
1 dec 2017
1
0
Goedemiddag,

Voor het maken van een eettafel, ben ik op zoek naar eiken planken van rond de 27mm dik. De planken moeten al gedroogd zijn, zodat het niet al te veel meer gaat werken. Ik heb een aantal websites gevonden, maar de prijzen verschillen behoorlijk. Heeft iemand een goede tip waar mooie gedroogde, eiken planken te koop zijn?

Alvast bedankt!
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Heeft iemand ervaring met de Haagse Fijnhouthandel?

Binckhorstlaan 275
2516 BB Den Haag
Tel: 070-3825359
http://www.haagse-fijnhouthandel.nl/

Ik heb deze hier in het topic nog niet voorbij zien komen, en het is vanuit regio Leiden de dichtstbijzijnde fijnhouthandel.
Ze verkopen volgens de, enigzins beperkte, website een aantal houtsoorten die ik bij bijvoorbeeld Noordman hout in Leiden niet kan krijgen.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Heeft iemand ervaring met de Haagse Fijnhouthandel?

Binckhorstlaan 275
2516 BB Den Haag
Tel: 070-3825359
http://www.haagse-fijnhouthandel.nl/

Ik heb deze hier in het topic nog niet voorbij zien komen, en het is vanuit regio Leiden de dichtstbijzijnde fijnhouthandel.
Ze verkopen volgens de, enigzins beperkte, website een aantal houtsoorten die ik bij bijvoorbeeld Noordman hout in Leiden niet kan krijgen.

Lang geleden wel eens geweest. Redelijk vriendelijke lui, aardige keus, maar was er niet extreem onder de indruk van.
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ook ik ben er wel eens geweest, en toen de man die mij hielp begreep dat ik hout nodig had als leerling aan het HMC Rotterdam (volwassen opleiding) kreeg ik het mee voor een gereduceerd tarief. Goede herinnering dus.
 

DeCrow

Actieve deelnemer
19 okt 2017
173
0
Duffel, België
Kent er iemand een houthandel waar ze wat "originelere" fineerplaten op voorraad hebben ? Met origineel bedoel ik niet de courante platen: eik, beuk etc. Bijvoorbeeld gerookte lork. Liefst formaldehyde-arme mdf

Ik heb gemerkt dat als een houthandel speciaal voor jou een paar platen moeten laten fineren, dit leidt tot prijzen waar ik ziek van wordt.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Dan kom je toch meer uit bij de vele leveranciers van decoratief plaatmateriaal en niet bij de reguliere houthandel verwacht ik. Geen idee over de leveranciers in BE maar ik ben zelf tevreden over het assortiment van bijvoorbeeld: https://www.baars-bloemhoff.nl/merken/shinnoki

En logisch dat een stukproduktie duur is..... je kan natuurlijk altijd zelf fineren :)
 
Laatst bewerkt:

Edgar

Actieve deelnemer
13 dec 2015
34
0
Houthandel Bos in Amersfoort, niet voor kleine stukjes fijnhout, maar we het grotere werk. Hij koopt de meest bizarre boomsoorten op in liefst grote maten, dus voor enorme schaaldelen of juist een gekke boomsoort is het de moeite waard.

CONTACT

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.