Overzicht houthandels in de Benelux

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
De Houtloods in Heeze. Van kleine stukjes tot grote platen of balken..
Heeft veel liggen, maar kan elk soort hout wel krijgen. Erg vriendelijk en gemoedelijke sfeer daar.
Op maat zagen en dergelijke is ook geen probleem.

CONTACT


  • De Houtloods
  • Emmerikstraat 11 5591 HW Heeze
  • www.dehoutloodsheeze.nl
  • info@dehoutloodsheeze.nl
  • 040-2262127
 

Hout-is-machtig

Nieuw lid
7 apr 2017
24
0
In Heist Op Den Berg is er Gijsbrechts - http://www.gijsbrechts.be/houthandel
Contactgegevens:
Oude Liersebaan 122
2220 Heist op den berg
verkoop@gijsbrechts.be
Tel.: +32 (0)15/24 62 12

Helaas is er momenteel een foutje in de website - elke keer je van pagina verandert, moet je nog eens extra klikken op een popup venster ivm een fout in hun website.

En in Mechelen vindt je Martal - https://martal.be/nl-be/producten/
Contactgegevens:
Antwerpsesteenweg 3
2860 St. Katelijne Waver
info@martal.be
Tel.: +32 (0)15/20 41 16
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Forumgenoten,

Het is me opgevallen dat ik nergens een soort lijst heb kunnen vinden met veel houthandelaren, alleen her en der een berichtje dat iemand in een bepaalde omgeving een houthandel zoekt waar een aantal losse reacties op komen die onhandig zijn als je naar een handelaar in de buurt zoekt.
Toen kwam ik met het idee om een lijst te maken met handelaren, maar daarbij bedacht ik dat je op je woonplaats of steden in de buurt zoekt waar je ze verwacht, en dus een hoop mis kan lopen.
Daarna kwam een andere ingeving door ze op een kaart te plaatsen waar men recensies achter kan laten, en we elkaar op die manier helpen.

Omdat het mijn idee was, vond ik het wel zo netjes om ermee te beginnen en zodoende heb ik met enig zoekwerk een aantal houthandelaren in de buurt gevonden en op de kaart geplaatst.

Houthandels in Nederland op google maps

Hierbij vraag ik jullie dus om adressen te plaatsen van houthandels zodat ik ze op de kaart kan zetten, eventueel met recentie.
Verder zal ik beginnen om alle geplaatste handelaren die al genoemd zijn op het forum toe te voegen.

Pepijn

Dit is de eerste post van deze draad. En aangezien pepijn de topicstarter al sinds 2011 niet meer actief op het forum is geweest, word de kaart ook niet meer bijgehouden. En er zijn volgens mij al heel wat houthandels bijgekomen in dit draadje.
Ik vond het wel een leuk initiatief, en ik ben nu bezig om zelf zo'n kaart te maken, met de gegevens die de topicstarter in zijn post had, en met de nieuwe adressen.

Het kan een weekje of wat duren voor dat ik het klaar heb, maar dan is alles wel weer up to date.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robje

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
46
5
Ik had zelf het idee om alles in een spreadsheet op Google Drive te zetten (gestart met de lijst van Pepijn en t/m pagina 4 dit topic toegevoegd) en enkele van het forum bewerkingsrechten hierop te geven.
dan ben je niet afhankelijk van één persoon.
Vervolgens kun je de sheet makkelijk in Maps laden.

Of we kunnen gebruik maken van deze websites, maar ken de personen/bedrijven er achter niet:
https://www.houtplatform.nl/houthandels/
[url]http://www.houtadresboek.nl/

[/URL]
Waarin gaat 'onze lijst' hiervan afwijken?
 
Laatst bewerkt:

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Dit is de eerste post van deze draad. En aangezien pepijn de topicstarter al sinds 2011 niet meer actief op het forum is geweest, word de kaart ook niet meer bijgehouden. En er zijn volgens mij al heel wat houthandels bijgekomen in dit draadje.
Ik vond het wel een leuk initiatief, en ik ben nu bezig om zelf zo'n kaart te maken, met de gegevens die de topicstarter in zijn post had, en met de nieuwe adressen.

Het kan een weekje of wat duren voor dat ik het klaar heb, maar dan is alles wel weer up to date.

Ha Jelmer,

Ben benieuwd of je hier nog verder mee bent gekomen. Het zou een mooie toevoeging zijn!

Groet,
Matthijs
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
In Noord Brabant:

Houthandel van Hoorn
Wettenseind 2-A
5674 AA Nuenen
https://houthandelvanhoorn.nl/

Ze hebben verschillende houtsoorten en een eigen houtzagerij. Ze hebben wat voorraad, maar meestal gaat het op bestelling. Wat ze niet hebben kan besteld worden.


Van der Putten
Berg 62
5671 CD Nuenen
https://www.vanderputtentuinhout.nl/

Hoofdzakelijk "tuinhout" zoals Douglas, eiken, grenen en geïmpregneerd hout.
Er is nog een van der Putten in dezelfde straat, maar deze maakt en legt houten vloeren. Omdat deze niet onder houthandel valt heb ik het adres achterwege gelaten.
 
Laatst bewerkt:

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Geen echte houthandel, maar ze bewaren (en zagen) het hout wat ze ophalen bij onderhoud
Ik heb er kersen gehaald en ze hadden ook nog peren, douglas, eiken en cypres (? ongezaagde stam van 50 cm en 3 meter lang ofzo) liggen
HOLLANDIA Groengroep
Lagevoortsebos 1
Liempde
Leuke tip! Toevallig nog recente ervaringen mee?
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Recentelijk ook opzoek geweest naar een dergelijke "databank" van houthandels echter schijnbaar niet goed gezocht. Zoals bekend is de huidige poster (Pepijn) niet meer actief en dus wordt de lijst ook niet onderhouden.

Ikzelf heb alle locaties verzameld binnen dit topic en onder een nieuwe map gezet:
Houthandel Overzicht

Het nadeel hiervan is, is dat ik de beheerder ben en dus niemand anders weer iets kan wijzigen. Tevens is het niet makkelijk sorteren als men alleen bepaalde winkels/houthandels wil vinden met iets specifieks. Een alternatief zou zijn om een google spreadsheet aan te maken waarin men (ik wil best een eerste opzet maken) kan aanpassen en bijhouden. Zo wordt het ook makkelijk voor nieuwe mensen om te zoeken op wat ze precies nodig hebben.

Graag hoor ik jullie mening hierover.
 
  • Leuk
Waarderingen: jcs-87 en vandikte

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Je kan ook een Google map maken op basis van gegevens in een Google Spreadsheet. De map wordt dan automatisch aangepast als je de spreadsheet wijzigt. Ik heb jaren geleden eens zoiets gemaakt - ik zal eens kijken of ik nog vind hoe dat werkte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Recentelijk ook opzoek geweest naar een dergelijke "databank" van houthandels echter schijnbaar niet goed gezocht. Zoals bekend is de huidige poster (Pepijn) niet meer actief en dus wordt de lijst ook niet onderhouden.

Ikzelf heb alle locaties verzameld binnen dit topic en onder een nieuwe map gezet:
Houthandel Overzicht

Het nadeel hiervan is, is dat ik de beheerder ben en dus niemand anders weer iets kan wijzigen. Tevens is het niet makkelijk sorteren als men alleen bepaalde winkels/houthandels wil vinden met iets specifieks. Een alternatief zou zijn om een google spreadsheet aan te maken waarin men (ik wil best een eerste opzet maken) kan aanpassen en bijhouden. Zo wordt het ook makkelijk voor nieuwe mensen om te zoeken op wat ze precies nodig hebben.

Graag hoor ik jullie mening hierover.
Ziet er top uit, misschien iets om samen met moderators te doen? Vindt het kaartje wel erg makkelijk erbij zo...

PS als je iets zoekt in deze site is een Google zoekopdracht met daarbij www.woodworking.nl in de zoekregel een echte aanrader!
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Ik heb even gekeken voor de provincies Vlaams Brabant en Limburg. Aan welke vereisten dient een houthandel te voldoen om in deze lijst te staan? Ken er nog wel enkele en wil hun gegevens dan ook wel delen
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Je kan ook een Google map maken op basis van gegevens in een Google Spreadsheet. De map wordt dan automatisch aangepast als je de spreadsheet wijzigt. Ik heb jaren geleden eens zoiets gemaakt - ik zal eens kijken of ik nog vind hoe dat werkte.
Klopt dit heb ik voorheen ook al een keer gedaan voor een project. De vraag is echter welke informatie men graag zou willen zien. Ikzelf heb bijvoorbeeld behoefte aan snel te kunnen zien of een houthandel kleine of grote stukken heeft en de wat exotischere houtsoorten.

Ziet er top uit, misschien iets om samen met moderators te doen? Vindt het kaartje wel erg makkelijk erbij zo...

Als we in een google spreadsheet achtig iets gaan werken dan kunnen we de moderator rechten op meerdere accounts zetten zodat het altijd beschikbaar blijft mocht iemand er mee stoppen. Het leunt natuurlijk wel enorm veel op de input/ervaringen van de gebruikers echter maakt dit het juist ook erg versatiel en vertrouwd.
 

jorisvh

Post veel
hmm, bizar, bij mij komt er zonder de site:... vaak een hoop gesponsorde links (reclame dus) bovenaan, met niet.
in dit geval blijkbaar niet maar:
1659600016373.png
vs:
1659600048927.png

sowieso werkt via google op het forum zoeken veel beter dan via de forum zoekfunctie. geen beperking van min 4 letters, beter groepering van posts per topic, betere volgorde van relevantie ajhmv.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.