Ad59 stelt zich eindelijk voor

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Hallo Forumleden,
Zelf ben ik al 3 jaar een dagelijkse bezoeker van dit forum. Ik zie hier zoveel mooie dingen dat ik het moeilijk vind om zelf iets te posten. Ik ben vanaf 2010 bezig met hout, daarvoor heb ik nooit gedacht er iets mee te hebben. Maar ja het kan vreemd lopen.

In het begin vond ik intarsia heel erg mooi. Dus heb ik een excalibur figuurzaagmachine gekocht, waar ik veel plezier aan beleef.
Naamloos.jpg
Na een tijdje begon dat friemel werk mij een beetje te vervelen dus begon aan wat anders.
Naamloos.jpgDeze stoel is nagemaakt van een stoel die ik op dit forum had gezien. De zitting ziet er een beetje raar uit maar dat heeft z'n redenen. Ondertussen heb ik ook verschillende doosjes en beeldjes gemaakt totdat ik een kleindochter kreeg. Toen kwam er een vraag voor een poppenhuis. Ik dacht daar kan ik beter snel aan beginnen, kijken of ik het wel kan.
Naamloos.jpg Naamloos.jpg Poppenhuis 1 en 2

Ondertussen blijf ik Pinterest afspeuren naar leuke dingen. Laatst heb ik een leuk barmeubel gemaakt.
Naamloos.jpg

Of dit nog niet genoeg is ben ik ook nog hout gaan verzamelen. Nu kan je houtblokjes of houtstripjes verzamelen maar ik wilde wat anders. Ik zaag van verschillende soorten hout een stripje van 26x6cm en 1 cm dik. Dan zaag ik er een vorm van een veertje uit. Hierdoor bewerk ik het hout en merk of het hard is of stinkt etc
IMG_0689.jpg Momenteel heb ik 67 soorten hout. Als je wil weten welke soorten zie mijn site (https://woodworkersdream.jimdo.com/) hier staan ook nog meer "eigen maaksels" op.
Om het helemaal af te maken heb ik ook een database opgezet waar nu ruim 3000 soorten hout met een foto van het hout en bij horende boom in staan. Zoals je wel merk ben ik helemaal verslaafd aan het hout.
Als je mij nog kan helpen aan een soort hout wat ik niet heb laat het me weten. Zie je wat leuks op mijn site wat je graag wil hebben stuur dan een berichtje, komen we vast wel uit.

Groeten Ad59
 

Bijlagen

  • 20160414_103120.jpg
    20160414_103120.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 165
  • 20160307_105236.jpg
    20160307_105236.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 165

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik zie hier zoveel mooie dingen dat ik het moeilijk vind om zelf iets te posten. Ik ben vanaf 2010 bezig met hout, daarvoor heb ik nooit gedacht er iets mee te hebben. Maar ja het kan vreemd lopen.

Welkom. Het hoeft helemaal niet moeilijk voor je te zijn om iets te posten. Dit ziet er allemaal erg professioneel uit. En van alle markten thuis zo te zien. Niks om voor te schamen.

Een poppenhuis ga ik me binnenkort ook aan wagen, als sinterklaas kado voor onze dochter. Daar mag je van mij wel een topic van openen met heel veel fotos ;)
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Ad, heel mooie werkstukken wat je gemaakt heb.

Groet Pel.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Welkom op het forum! Inderdaad lijkt het me leuk dat je een poppenhuisforum opent:) Mhoutmaat is momenteel bezig met het maken van twee poppenhuizen, dus wat inspiratie uitwisselen is een goede zaak!

Fons
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Onder de titel Werken met hout heb ik al info geschreven met foto's over mijn eerste poppenhuis. Deze heeft inmiddels een andere eigenaar die er erg blij mee is.
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Mijn hout database is gemaakt in Data Crow. Het zip bestand is 1,2Gh groot dus niet zo makkelijk te delen.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.164
350
Etten-Leur
Hallo Ad59, hartelijk welkom en je laat mooie werkstukken zien! Zeer benieuwd naar je hout database.. ik kocht laatst een reprint (door Taschen) van een zeer oude houtatlas uit de VS <alle> NA houtsoorten beschrijft en via echte plankjes het echte hout toont (dosse, kwartiers, etc), In de reprint uiteraard alleeen foto/s


Grtz Hans
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Hallo Hans
Zoals ik al zei, het database bestand is al erg groot. Maar hier een paar print screens om een indruk te geven.
DataCrow 1.jpg

DataCrow 2.jpg

DataCrow 3.jpg

Normaal zoek ik een plaatje van de boom. Maar als ik dat niet kan vinden volstaat een blaadje of vrucht ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.