Nieuwe messen Kity 635

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
124
34
Dan zijn er dus twee verschillende messenset's voor een kity 635 in omloop. Alleen die wij hebben @rjmulder zijn nog amper te krijgen dus wees er zeer zuinig op :)

Zou je een foto kunnen plaatsen, ik ben wel benieuwd hoe bij jullie de messen in de as zijn geklemd.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Bij de 'afwijkende' kity die rjmulder en ik hebben komen ze er met 5 bouten/moeren in. Je moet ze ook gelijk per twee afstellen wordt dus een behoorlijke klus.
WP_20171021_14_58_13_Pro.jpg
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Wat is afwijkend? Er zijn gewoon verschillende modellen van het zelfde type ;)

Gelijk afstellen hoeft in zover ik het heb gezien niet.
Er zitten 5 bouten (kop van 3 bouten aan de ene kant en aan de andere kant de andere 2) in die je vast zet in de as en worden geborgd met de moer aan de andere kant.
Dus eerst een mes goed zetten en vastzetten met 2 of 3 bouten dan de andere kant net zo en als laatste de moeren vastzetten om het te borgen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Wat is afwijkend? Er zijn gewoon verschillende modellen van het zelfde type ;)

Gelijk afstellen hoeft in zover ik het heb gezien niet.
Er zitten 5 bouten (kop van 3 bouten aan de ene kant en aan de andere kant de andere 2) in die je vast zet in de as en worden geborgd met de moer aan de andere kant.
Dus eerst een mes goed zetten en vastzetten met 2 of 3 bouten dan de andere kant net zo en als laatste de moeren vastzetten om het te borgen.
Ik houd dit even in mijn achterhoofd als de messen hopelijk volgende week weer binnen komen. Dan zijn ze geslepen en moet ik ze zelf nog even wetten denk ik.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Heb de messen inmiddels terug van Hagedo uit Utrecht en ze moeten nog door mij gewet worden. Zoals al door velen op het fora gemeld met slijpen krijg je kleine braampjes wat de scherpheid niet ten goede komt. Maar positieve nieuws alle butsen en dergelijke zijn eruit en de messen zijn weer mooi vlak. Kosten vielen ook reuze mee 3.30 per mes. (alleen nog even bellen of ze het wel juist gefactureerd hebben ex of inc btw ). Nu alleen de grote vraag, welke messen zou je er eventueel in kunnen stoppen ter vervanging van deze originele want op mijn zoektocht ben ik dit type niet een keer tegen gekomen.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Mooi dat ze weer terug zijn, voor die kosten kun je ze haast niet zelf slijpen.
De messen die ik heb zijn volgens mij nog nooit geslepen en ook niet veel gebruikt zijn nog mooi recht.

Het nadeel is ook waar moet je op zoeken :)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Vandaag maar even gebeld met slijperij had wel pakbon maar geen factuur. Toen het duidelijk werd dat ik particulier was werd het 13 euro en klaar (inc verzenden). Toen ik melde dat ik ze ging wetten zei hij niet doen worden ze bot. De braam die erop zit breekt gelijk af zodra de messen gebruikt worden. Plan is binnenkort alles uit elkaar halen platen erop zetten en netjes afwerken in hoeverre dat met sloophout gaat :) En ik ga rustig door met zoeken naar originele messen al zal dat een hele speurtocht worden ben ik bang.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.