Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Houtdraaibank gevraagd

Hoi,
    Ik ben op zoek naar een houtdraaibank. Centerhoogte liefst ong. 25cm boven bed. En een kwaliteitsbank. Als iemand nog een tweedehands bank heeft staan of van weet hoor ik het graag! Prijs mag liggen tussen de 10 en 1000 euro
    Groet,
    Ruben

Zoiets ?
    https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...Page=lr&pos=63

past binnen je budget, heb je nog wat geld over voor een upgrade
    heb je een degelijke bank aan (als je het mij vraagt) en ik denk dat Jurriaan hier wel wat over kan zeggen (gokje ?)

Als je ondertussen een voorstel rondje doet weten we ook wie jij bent enzo, leeftijd, waar kom je vandaan, ervaring....etc
    Met een hamer past alles...

Ik denk dat je budget en je eisen niet helemaal bij elkaar passen - voor 1000 euro een degelijke houtdraaibank met 250 mm centerhoogte kan, maar dan kom je inderdaad uit bij de modellen zoals Toxiq die noemt: oude machines.

Nou is daar niets mis mee, als je er verstand van hebt of een netwerk hebt wat je daarbij kan helpen. Als je geen flauw idee hebt wat een Oerlikon koppeling is (en hoe je die test, onderhoudt of evt. repareert), is dat wel een probleempje. Los daarvan zou ik zeker even informeren bij de verkoper:

- of er M33 op zit.
    - of het ontbrekende stuk bed er nog is
    - of er MK2 of MK3 in de losse kop zit

enzovoorts. Beter nog is als je een afspraak met een kenner in de buurt of jouw buurt kunt maken om samen te gaan kijken.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 13-10-17 om 07:18.

Ik denk niet dat er een stuk bed mist. Voor het geld denk ik dat je er een mooie bank aan hebt. En ik heb ook geen idee wat een oerlikon koppeling is. Ik gok dat er gewoon een mechanisch bediende platenkoppeling in zit. Gaat die stuk en kan je er geen onderdelen voor vinden, dan las je de handel aan elkaar vast tot een geheel en zet je er een gebruikte fr op. Zit je nog steeds binnen budget. Als ik zie hoever de as uit de vast kop steekt, is er genoeg materiaal om m33 op te snijden, mocht dit er nog niet op zitten.

Kijik, Chevy66 weet wat een mechanisch bediende platenkoppeling is. Dat maakt al een heel verschil...

Heb je eigenlijk de beschikking over krachtstroom?

Ik ken alleen Oerlikon geschut.... (en dat dan nog alleen uit de jongensboeken van K. Norel -) )

Daar kwam ik ook op uit (google)
    Dat verklaart die uitstekende as wellicht....
    Met een hamer past alles...

Ik kom met wat zoeken uit op een geintegreerd koppel/remsysteem. Dus mogelijk een geremde as die je ook kan ontkoppelen van de motor? Wordt in de spoorweg-sector gebruikt.

Dat stuk bed dat mist heb ik eerder gezien bij de (oude, omgebouwd van metaal) draaibank van Christiaan Jorg. Hij vertelde toen dat dat 'de zak' was om grotere diameters te draaien. By design, dus.

Commentaar bij de advertentie is ook grappig: 'zware bank'. Ja, ik vermoedde op grond van de plaatjes al dat een opstelling op zolder wat lastig werd.

Oerlikon is, of was, ook een frezenbouwer voor gebruik op een topie, heb hier thuis zo een stel liggen, superieure snijkwaliteit voor een HSS frees.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don_Paul Bekijk Berichten
    Dat stuk bed dat mist heb ik eerder gezien bij de (oude, omgebouwd van metaal) draaibank van Christiaan Jorg. Hij vertelde toen dat dat 'de zak' was om grotere diameters te draaien. By design, dus.
    Klopt, maar volgens mij heeft Jurriaan, in zekere zin, ook gelijk, in die zin dat er voor zover ik weet draaibanken zijn/waren, waar deze verdieping ook opgevuld kon worden met een stukje 'ontbrekend' bed, zodat je een continu doorlopend bed kreeg...

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten