Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32
    Ik meen me te herinneren dat Pel die opties wel eens bekeken/besproken heeft met Ronald
    Pel stond toen ook al op het punt om de sprong te wagen, hij zal er vast en zeker goed over nagedacht hebben

Hager (front star) heeft overigens ook een draaibank voor zittenden (pel gaat dit namelijk zo leuk vinden dat hij binnen de korste keren groter wil )
    Met een hamer past alles...

Proficiat Pel, mooie machine met een aparte look. Ziet er wel degelijk uit.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ja Jeroen, ik heb die rolstoel vriendelijk draaibank ook bekeken, Vicmarc en Hager heeft ze o.a de Vicmarc VL 200 sit down lathe. Maar als ik hier nu een geld boompje had staan, maar dat ging te ver boven mijn budget.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Wow...da's een mooie draaibank.

Mocht zo'n geldboom willen groeien in je tuin regel dan even wat stekjes !

Begrijpelijk, dat was voor mij de reden van zelfbouw, boompje wil niet echt resultaat geven :-)
    Ik wist dat je er eerder mee bezig bent geweest
    Tof bankje, nu plezier maken

Gefeliciteerd met je nieuwe draaibank, Pel. Hij heeft inderdaad een beetje "retro" uitstraling, ik vind hem mooi.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Bedankt voor de mooie complimenten, ja Kor, ik vind de rondingen van de bank ook erg mooi, als je de bank ziet doet erg vrouwelijk aan qua vormgeving. Dus ik zal ik ze maar een vrouwelijk koosnaampje geven denk ik?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Vandaag voor de eerste keer van mijn leven gedraaid, het valt mij heel goed mee, even zoeken waar het snijpunt van de beitel zit, zodat hij snijdt, en de snelheid is belangrijk, daar kwam ik ook achter. Alleen de leunspaan vind ik niks, ik denk dat ik hem morgen omdraai zodat ik een rechte kant aan de voorkant heb waar mijn vingen tegenaan kan zetten. Doordat de leunspaan een holling aan de bovenkant heeft krijg ik mijn vinger er niet onder. Vandaag ook de afzuiging geïnstalleerd, en aan de achterkant van de draaibank een losse legplank gemaakt, waar ik mijn beitels die ik op dat moment gebruik weg kan leggen.

Groet Pel.

Afzuiging
    1 Afzuiging draaibank.jpg

Legplank voor de beitels, die ik er ook weer uit kan nemen om schoon te maken.
    2 Legplank Draaibank.jpg

Eerste blokje lindehout gedraaid, hier is ook goed te zien dat de leunspaan een holling heeft zodat ik mijn vinger niet onder de beitel krijg, als ik hem lager houd daar loopt de leunspaan niet recht.
    3 eerste blokje hout draaibank.jpg

Morgen de leunspaan maar eens omdraaien zoals op de foto hier onder, en zo maar eens proberen? Het makkelijks voor mij was als hij gewoon recht was, doordat ik vanuit zithouding draai, is de achterkant van de beitel waarschijnlijk lager als in staande houding?
    4 Leunspaan draaibank.jpg
    Hout wirktj.

Pel, als je geen geschikte (kant en klare) leunspaan kan vinden, ronald verkoopt leunspanen die hand gemaakt zijn
    Ik heb zo het idee dat die man vast en zeker een leunspaan op jouw wensen kan maken (en die kan je zelf op voorhand uit hout maken om er wat gevoel mee te krijgen) dan heb je precies wat je wil

Wat een mooi apparaat Pel, en gaaf om iets nieuws te gaan leren! Veel plezier ermee!

Forum Rechten