Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32
    oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015

Ook een nieuwe draaibank!

Ik kon de pijn niet langer meer verdragen, ik zie hier de mooiste schalen, vazen en pennen op de site verschijnen. Ik heb lang zitten twijfelen om op mijn oude dag nog een draaibankje te kopen maar toch de knoop doorgehakt, en het is de Record Power Coronet Herald 1420 DC geworden. Bij Baptist de bank gekocht, en de beitels bij Ronald Kanne, vanavond de bank tegen de muur geïnstalleerd op twee steunen. De hoogte valt mij 100% mee, daar was ik toch bang voor, maar vanuit de rolstoel kijk ik boven op de center. Maar als ik aan het draaien ga zal zich dat wel uitwijzen wat de beste positie is. Ik ben zo trots als een aap met zeven l...en. Nu nog de gebruiksaanwijzing doorkauwen, ik neem les van Jan Hovens die zal er wel beter uit wijs komen als ik.

Groet Pel.

Coronet Herald 2.jpg

Coronet Herald 3.jpg
    Chuck van Record
    3 Kistje met chuck en klauwplaten.jpg
    Multicenter
    2 Kistje met multicenters.jpg
    Laatst gewijzigd door Pel; 11-10-17 om 22:08.
    Hout wirktj.

Gefeliciteerd Pel met je draaibank.
    Jou nu kennende zullen de resultaten er ook komen.
    Mijn advies, begin rustig en leer snijdend draaien. De schalen enz. komen dan vanzelf.
    Houtdraaien is niet moeilijk, als je maar niet alles tegelijk wil.
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 11-10-17 om 22:05.

Harrie, we hebben het er al eerder over gehad en het is er nu echt van gekomen.
    Mooi besluit van je om deze stap toch te gaan wagen. Gefeliciteerd ermee.
    Aan Jan zul je een heel goede leermeester hebben. Met jouw kennis en ervaring zul je het draaien snel beheersen.
    Ik zie je zondag.

Pel, proficiat met je mooie draaibank! Ik wens je heel veel plezier met het uitleven van je houtvirus

Veel succes met oefenen!

Fons
    De Open Dag Hout van 2017 is op 15 oktober in de Hanzehal te Zutphen!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Sjiek, Pel. Mooi apparaat. Het is je van harte gegund. Ben wel een beetje benieuwd of de muurbevestiging geen problemen geeft als je een keer een onevenwichtig werkstuk hebt ingespannen.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Harrie, we hebben het er al eerder over gehad en het is er nu echt van gekomen.
    Mooi besluit van je om deze stap toch te gaan wagen. Gefeliciteerd ermee.
    Aan Jan zul je een heel goede leermeester hebben. Met jouw kennis en ervaring zul je het draaien snel beheersen.
    Ik zie je zondag.
    Ja Pieter, ik denk dat ik zo rond 11.30 uur in Zutphen ben, ik heb s'morgens nogal al veel werk met de persoonlijke verzorging. Ik kijk er echte naar uit om persoonlijk kennis te kunnen maken met jullie.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert Bekijk Berichten
    Sjiek, Pel. Mooi apparaat. Het is je van harte gegund. Ben wel een beetje benieuwd of de muurbevestiging geen problemen geeft als je een keer een onevenwichtig werkstuk hebt ingespannen.
    Hubert, de steunen zijn koker van 50 x 50 mm daar kan ik nog een olifant bij hangen ik ga daar toch geen halve boomstammen mee draaien.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hey Tof Pel !!!
    Enne, als je het laat afweten zondag zijn we gewoon genoodzaakt een keer een huis bezoek te doen om je even aan de tand te voelen waarom je er dan wel niet was ;-)
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Mooi beestje! Veel plezier ermee!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    De hoogte valt mij 100% mee, daar was ik toch bang voor, maar vanuit de rolstoel kijk ik boven op de center.
    Je weet dat Oneway een draaibank maakt speciaal voor hen die zittend moeten/willen werken? (met kantelend bed...)

Zo, wat een jaren-50 vormgeving ;-) Maar ik begrijp dat het een nieuw model is?

Forum Rechten