Speelgoed Quad Bike

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
He Jolien wat onwijs gaaf weer. Mag ik je nog tips mee geven om je zelf nog te verbeteren. Smaller lintzaag op je dan zou je de lijnen in een keer kunnen zagen. Dit is geen goed voorbeeld omdat die kerel niets anders doet dan op beurzen hertjes zagen, dus na honderd Quads ben je net zo rap als die kerel en teken je niets meer af.


Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om de buiten lijnen te zagen, van de romp, nadat je geplakt hebt. Dus alleen de lijnen zagen waar je bij kan. En pas daarna drie lagen, als alles geplakt is, de buiten lijnen. In combinatie met wat ervaring op die prachtige lintzaag scheelt het je heel wat schuur tijd.

Zie je op figuurzaag machine het blokje wat het zaagje vast hout los schroeven. Als je nou een groter gaatje boort waar het blokje door past.

Echt onwijs gaaf heb er ook weer het een en ander van opgestoken. Lijm met drie seconden lijm, wieltjes met profiel en nog wat handigheidjes dus dank je wel. :rolleyes:
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Gaaf gedaan hoor. Wel oppassen voor je vingers als je die kleine stukjes bij je draaiende lintzaag verwijderd :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Supertof

Als je Ian van Tuffsaws een mailtje stuurt wil hij je misschien wel een paar linten sponsoren ;-)
 
P

Pel

Guest
Jolien, onvoorstelbaar wat jij op korte tijd gegroeid bent als beginnend houtbewerkster naar een hele goede houtbewerkster. Dit heb je ook weer heel mooi gemaakt, het speelgoed wordt steeds mooier.

Groet Pel.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Jolien,

kan me alleen maar aansluiten met de vorige commentaren... gewoonweg prachtig.

Ik heb je op Youtube ingezet als "follow"... kreeg ik een berichtje van youtube dat je een nieuwe video had opgeladen... . had het dus al iets eerder kunnen bekijken.

ps : welke lintzaagmachine gebruik je ?

Jos
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Jeroen, bedankt voor je tips!
Ik weet dat het uiteraard makkelijker is om deze figuren te zagen met mijn smaller zaaglint, maar ik kan dat alleen niet vervangen zonder de hulp van mijn papa haha. En soms heb ik gewoon niet het geduld om te wachten totdat mijn papa tijd heeft, en dan doe ik het maar zo :). Maar binnenkort gaan we samen het dunnere lint er weer terug opleggen, want wil meer complex werk gaan maken!
Mijn werk voor het goede doel zit er bijna op, aangezien ik hiermee wil stoppen omdat ik mijn creatieve kant niet voldoende naar boven kan laten komen vind ik door het productiewerk.
Ik zou inderdaad een groter gat kunnen boren zodat het blokje van de figuurzaag ermee door kan, maar dat is al een aardig gat en dat gaat bij sommige werkstukken niet haha. Maar ik onthou de tip!
Fijn dat je de video leuk vond!
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel Jaap! Ik doe mijn best :)
Hstraat, ik ben voorzichtig :), dankjewel!
@Toxiq, haha dat weet ik niet hoor, als zij mij zaaglinten zouden willen sponsoren :D
@BossyRangs dankjewel!
@Pel: Dankjewel, dat is een heel mooi compliment! Vind het zeer fijn om meer complexer speelgoed te maken!
@Jos: Dankjewel voor je te abonneren op mijn kanaal, ben ik zeer blij mee! Ik gebruik de Lintzaagmachine van Makita
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Leuke quad! Zulke wielen had ik nog niet eerder gezien, ik ga The Wood Toy Bloke zo even opzoeken.

Een groter gat boren voor het 'blokje' moet je niet doen. Het is juist zo mooi van een figuurzaag dat je maar een piepklein gaatje nodig hebt, ik gebruik bijna altijd een gaatje van 1,5mm voor #7 en #9 zaagjes. Het vastzetten van een zaagje in het klemblokje kost hooguit enkele seconden, daar ga je geen tijdwinst op halen. Het (figuur)zaagje mag je nog wel wat meer spannen.

Met wat oefenen kun je het zaaglint zelf vervangen. Het kan in het begin een beetje eng zijn maar onder toezicht van je pa moet je dat toch wel snel kunnen leren. Ik heb het enkel geleerd van filmpjes kijken ;) Je kan ook meer je figuurzaag gebruiken, tot zo'n 1,5cm gaat dat precieser en sneller dan met de lintzaag. Kan veel schuurtijd schelen.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel @Jan-Pieter!
Bedankt voor de tip dat mijn zaagje nog wat meer gespannen mag staan! Vind ik altijd moeilijk om het juiste evenwicht in te vinden.
Na verloop van tijd ga ik het zaaglint inderdaad zelf leren vervangen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.