Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

mafell vandiktebankje

is iemand bekend met deze machine ?
    IMG_7383.jpg
    nadat ik de kabel had vervangen die was vergaan deed ie het nog prima
    nou zou ik graag de aandrijfrollen vervangen omdat deze ook volledig zijn uitgedroogd maar ik kan niks vinden met mijn zoekkwaliteiten
    IMG_7385.jpg
    IMG_7386.jpg

Das een mooi stukje nostalgie

Oud en degelijk
    Jaren 50 of 60 had ik het idee

Niemand ?
    Dan is het een beschermde gereedschapsoort vanaf nu
    1 stuks geteld (werkend)

Orgineel ga je die niet meer vinden.
    Wat je kan proberen is heatshrink vinden in de juiste maat en dat eroverheen doen.
    Wel de heatshrink met lijm nemen zodat het niet kan verschuiven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viepert Bekijk Berichten
    Orgineel ga je die niet meer vinden.
    Wat je kan proberen is heatshrink vinden in de juiste maat en dat eroverheen doen.
    Wel de heatshrink met lijm nemen zodat het niet kan verschuiven.
    Dat is wel slim ja! Ik heb goeie ervaringen met ebay.. Heb ooit 's heatshrink van 100 mm gekocht om m'n buizen van de afzuiging aan kleinere diameters te koppelen.. Werkt erg goed.. Hou er wel rekening mee dat het spul dikker wordt naarmate de diameter kleiner wordt (bij krimpen).. de mijne was 3x verkleinbaar, dat houdt dan ook in dat het 3x zo dik wordt. kost je een paar tientjes, gratis verzonden.. Gelijmd, verhouding 3:1, 100 mm x 1 m, zwart kost dan 38 USD oid, gratis verzonden.. In NL is dit veel duurder.. http://www.ebay.com/itm/1M-Black-100...AAAOSw8cNUQLtZ
    Laatst gewijzigd door Rizz; 12-10-17 om 08:20.
    Mvg,

Richie

Ik betwijfel of krimpkous de krachten aan kan die er op komen
    Overigens heb ik dezelfde krimpkous (met lijm) via ali besteld en wat zeker niet een paar tientjes en werkt net zo goed

Zoek eens op Vulkaniseren (banden) ik als je de originele rol kan herstellen lijkt me dat beter
    Er zijn ook veel van dat soort bedrijven over de grens (duitsland) Er zal er vast wel één zijn dit voornamelijk dit soort rollen hersteld ?
    Met een hamer past alles...

Dat is nog eens inventief !
    ga gelijk bij de technische unie er een bestellen .
    Het idee van vulkaniseren bracht me op het idee van epdm. Over de rol heen te verlijmen , dit wordt volgen mijj ook nagenoeg een geheel en is blijvend flexibel
    Viepert ,Rizz, Toxiq bedankt voor het meedenken !

Vraag eens aan deze man, hij 'doet het' met Scheppach rollen
    maar misschien past jouw rol ook binnen de maten..

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...sPage=lr&pos=3

Deze man lijkt van die rubberslangen voor radiatoren uit de autobranche te gebruiken .
    Dat is nog niet eens zo gek als ik de juiste diameter kan vinden.
    Eerst maar eens de aandrijfrollen demonteren en opmeten

Forum Rechten