mafell vandiktebankje

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
is iemand bekend met deze machine ?
IMG_7383.jpg
nadat ik de kabel had vervangen die was vergaan deed ie het nog prima :)
nou zou ik graag de aandrijfrollen vervangen omdat deze ook volledig zijn uitgedroogd maar ik kan niks vinden met mijn zoekkwaliteiten :p
IMG_7385.jpg
IMG_7386.jpg
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Niemand ?
Dan is het een beschermde gereedschapsoort vanaf nu :D
1 stuks geteld (werkend)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Orgineel ga je die niet meer vinden.
Wat je kan proberen is heatshrink vinden in de juiste maat en dat eroverheen doen.
Wel de heatshrink met lijm nemen zodat het niet kan verschuiven.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Orgineel ga je die niet meer vinden.
Wat je kan proberen is heatshrink vinden in de juiste maat en dat eroverheen doen.
Wel de heatshrink met lijm nemen zodat het niet kan verschuiven.

Dat is wel slim ja! Ik heb goeie ervaringen met ebay.. Heb ooit 's heatshrink van 100 mm gekocht om m'n buizen van de afzuiging aan kleinere diameters te koppelen.. Werkt erg goed.. Hou er wel rekening mee dat het spul dikker wordt naarmate de diameter kleiner wordt (bij krimpen).. de mijne was 3x verkleinbaar, dat houdt dan ook in dat het 3x zo dik wordt. kost je een paar tientjes, gratis verzonden.. Gelijmd, verhouding 3:1, 100 mm x 1 m, zwart kost dan 38 USD oid, gratis verzonden.. In NL is dit veel duurder.. http://www.ebay.com/itm/1M-Black-10...737543&hash=item2a45f6f965:g:LpAAAOSw8cNUQLtZ
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik betwijfel of krimpkous de krachten aan kan die er op komen
Overigens heb ik dezelfde krimpkous (met lijm) via ali besteld en wat zeker niet een paar tientjes en werkt net zo goed

Zoek eens op Vulkaniseren (banden) ik als je de originele rol kan herstellen lijkt me dat beter
Er zijn ook veel van dat soort bedrijven over de grens (duitsland) Er zal er vast wel één zijn dit voornamelijk dit soort rollen hersteld ?
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Dat is nog eens inventief !
ga gelijk bij de technische unie er een bestellen .
Het idee van vulkaniseren bracht me op het idee van epdm. Over de rol heen te verlijmen , dit wordt volgen mijj ook nagenoeg een geheel en is blijvend flexibel
Viepert ,Rizz, Toxiq bedankt voor het meedenken !
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Deze man lijkt van die rubberslangen voor radiatoren uit de autobranche te gebruiken .
Dat is nog niet eens zo gek als ik de juiste diameter kan vinden.
Eerst maar eens de aandrijfrollen demonteren en opmeten :p
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
je zou Mafell eens kunnen mailen of bellen. Service van ze is erg goed en ze zijn erg behulpzaam is mijn ervaring. Waarschijnlijk hebben ze geen vervanging maar kunnen je mogelijk op weg helpen.
 

mostudio

Actieve deelnemer
22 aug 2017
62
0
Den haag
De rollen kunnen opnieuw laten vulcanieseren. Wij doen dat op onze zaak ook vaak ze snijden het oude rubber er af en doen er nieuwe op en slijpen de rollen na.
Ze kunnen in div hardheden rubber er opdoen.

Een 40 mm dia. A lengte van 400 mm
Kost ongeveer 80 euro als prijs indicatie.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Mostudio
Kun je aangeven bij welk bedrijf dit wordt gedaan?
Iets van een linkje ?

Menno
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Mostudio
in plaats van zelf te gaan lopen kloten aan iets waar ik weinig kaas van heb gegeten :confused:
zou ik graag mijn rollen bij het bedrijf van jouw laten renoveren

de afvoerrol heb ik al los en bij de aanvoerrol moet de kinetische koppeling nog los :p
Zelf heb ik weinig verstand van machine bouw maar zou het kunnen dat de motor in de schaafas is opgenomen ?
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
de rollen zijn los :p
akblongs kan ze inderdaad weer vernieuwen
bedankt Mostudio voor het adres !
IMG_7404.jpgIMG_7406.jpg
de rollen verlopen van 49 mm tot 36mm dus ik laat ze nu 50 mm maken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.