Is deze verf geschikt om keuken kastjes mee te schilderen. Flexa Pure Lak Mat Acryl

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik wil graag nieuwe watervaste mdf keuken fronten schilderen.
Ik wil ze mat grijs maken.
is deze verf daarvoor geschikt?
Flexa Pure Lak Mat Acryl .
Of is het beter een gewone zijdeglans te gebruiken en daar een polyurethaan mat over te doen?
De bovengenoemde verf heeft wel een PU er doorheen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
De gewone alcyd verven gaan snel vergelen. Staan ze in het zonlicht dan gaat het nog. Hoe donkerder hoe sneller alcyd verkleurd.
De basis van de proffesioele spuitlak die meubelspuiters gebruiken ken ik niet. Maar je wil schilderen niet spuiten.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik wil spuiten.
En de door mij genoemde verf is op acryl basis mede om het verkleuren tegen te gaan en omdat ik geen alkyd wil spuiten binnen. ivm geur en schoonmaken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik heb thuis mijn deuren gespoten met sigma S2U nova spray. Strak resultaat. Toch is het verschil als je goed kan rollen haast niet te zien met watergedragen lak. Je moet het iets dikker opzetten dan vloeit het mooi door. Bij het spuiten dacht ik eerst dat wordt niet mooi. Maar met het opdrogen trok het geheel strak. Echter binnen in een bewoont huis spuiten kan, maar je bent heel veel langer bezig met afplakken dan die paar minuten spuiten. Let wel ik heb een graco 395 voor het spuitwerk en een Graco easymax maar deze is in mijn auto "kapot gerammeld" de huishelften zijn los. Ook hier kan je naar kijken https://www.sikkensvanveghel.nl/industriecoatings/tifa/grondverven-en-aflakken/ maar dat is denk ik voor de echte prof. Deze spuitverf heeft de dikte van yoghurt en is niet met de kwast of roller op te brengen. Ik kan het weten :eek:
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik ga in huis een lege slaapkamer volledig afplakken en een ventilatie naar buiten toe.
Ik heb zelf een earlex hv5500 om mee te spuiten.
Ben benieuwd hoe dat gaat.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik verdun ze niet maar het vermogen maakt wel degelijk uit bij het spuiten van dikkere vloeistoffen. Informeer eens waar je hem gekocht hebt over de Viscositeit. Ik spuit er ook latex mee en dan is 50 liter zo weg. Dan gaat dat vermogen wel mee spelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.