vochtigheid MDF

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Een omlijsting kan je niet goed vergelijken met een deur.
bij de deur heb je namelijk alleen met de deur te maken als de verbinding goed is uitgevoerd gaat deze inderdaad niet gauw open staan.

Een omlijsting zit echter vast aan de muur
En daardoor ontstaan er spanningen als 1 van de twee werkt (wat ze altijd doen als was het maar door temperatuur verschil)
als je het dan zeker mooi wil houden zorg je voor iets flexibels of inderdaad een v naad zodat het er niet als een naad uitziet maar als een doordacht detail.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Als ik heel eerlijk ben, wat discussie over een millimeter. Waar word het mdf of vastgemaakt? Op steen, of latten? Als je het mdf er niet oplijmt, dan zal het geschoeft of gespijkerd moeten worden, en deze gaten zullen dan ook opgevuld moeten worden met plamuur/kit. Waarom dan ook niet gelijk dat kleine naadje van nog geen mm opvullen als je de rest aan het opvullen bent. Ik neem aan dat het geschilderd word? Ik ken geen één schilder, die niet met acrylaatkit werkt om kieren en naden op te vullen. En die zijn vaak groter dan 1 mm.
En het resultaat is altijd strak, en mocht het later gaan werken, dan vangt de kit dit op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.