Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: vochtigheid MDF

Kan de blauwtenige roodstaartmus niet vinden via Google. Heeft iemand een paatje van dat beest?

Your search - blauwtenige roodstaartmus - did not match any documents.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Duidelijk, ik dacht dat het iets rechtsgedraaid stinkhippie-achtigs moest zijn.. Nu snap ik het beter.. Er zijn volgens mij wel andere oplossingen die minder werken.. Lijkt mij dat je wat ruimte over moet laten voor het werken. Wil je dat niet ben ik benieuwd welke oplossingen er dan aangedragen worden!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vurenhout Bekijk Berichten
    Kan de blauwtenige roodstaartmus niet vinden via Google. Heeft iemand een paatje van dat beest?

Your search - blauwtenige roodstaartmus - did not match any documents.

is dit wat?

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      red-fox-sparrow-img_5745c2a9-maria-de-bruyn-res.jpg
Bekeken:   308
Grootte:   73,2 KB
ID:        69035
    Mvg,

Richie

Mdf voor vochtige ruimtes heet V313.
    Wellicht zijn western red cedar boeidelen een optie. Of western red cedar brede planken. Zijn wel leverbaar tot zo' n 300 mm, maar wel moeilijk vinden.

if you cant beat them , join them
    maw respecteer de eigenschappen van het materiaal waarmee je werkt
    als mdf voor deze toepassing te veel krimpt/uitzet agv veranderingen in de luchtvochtigheid
    zou ik een oplossing zoeken die dat toelaat en eenvoudige verstekken werken hier niet.
    ik zou dus zoeken naar een oplossing die de ongewenste naden afdekt .
    een nachtje creatief slapen helpt dikwijls .
    groetjes
    drever

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten
    En dan: superstrak passend krijg je het nooit, al plaats je het midwinter.. om de boel goed af te sluiten moet je kitten. Ik neem iig niet aan dat je je badkamer met spuug van een blauwtenige roodstaartmus waterdicht hebt gemaakt
    Japanse zwaluwnestjessoep zwaluwenkwat

Gewoon een v naatje frezen valt het niet op.
    Zoals bij laminaat daar zie je op den duur ook naden verschijnen ,maar als je de v naat variant neemt valt het niet op.
    Je kan ook een aluminium plaat aan de onderkant verlijmen met een pu kit.
    Over de naad dan vangt de alu plaat de krimp redelijk op.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mostudio Bekijk Berichten
    Gewoon een v naatje frezen valt het niet op.
    Zoals bij laminaat daar zie je op den duur ook naden verschijnen ,maar als je de v naat variant neemt valt het niet op.
    Je kan ook een aluminium plaat aan de onderkant verlijmen met een pu kit.
    Over de naad dan vangt de alu plaat de krimp redelijk op.
    Bedankt voor je inbreng.

Ik heb al tal van paneeldeuren gemaakt in mdf voor bij mij in huis, laat me eerlijk zijn, ik heb nog geen enkel waar de lak gebarsten is ter hoogte van de verbindingen... De verbindingen maak ik met domino's, witte houtlijm en daarna klemmen. Als je nu een van een lijstje de hoeken, in verstek, met een domino of lamello erin verlijmt en klemt met een spanvijs... ik kan me toch niet inbeelden dat die verbinding open gaat, laat staan dat je daar 1mm speling krijgt???
    mvg, seb

En om bij die 1mm krimp te komen, zijn de stukken 2x met dezelfde meter opgemeten? Je kan immers een verschil hebben bij het opmeten van hetzelfde stuk met verschillende rolmeters of vouwmeters...
    mvg, seb

Situatie is als volgt, een toren met 5 ramen naast elkaar. Tussen de ramen telkens een lijst in MDF. De eerste heb ik gefreesd en meteen op maat gezaagd. Deze pasten naadloos. Geen speling. De week nadien alle lijsten een millimeter te klein. Dus het verschil ligt niet in een andere meter of wat dan ook. Zuiver krimp van het MDF. Ik had de maten opgeschreven en als ik na een week met dezelfde meter controleerde telkens een millimeter minder. Die plaat moet vrij nat geweest zijn kan bijna niet anders.

Forum Rechten