Is dit rubberwood?

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Hey allen,

Ik heb onlangs wat dingen gemaakt in de houtsoort op de foto's. Nu zou ik zeker willen weten welke hout soort het is. De foto's zijn van verschillende stukken, maar wel dezelfde soort normaal gezien.

IMG_1468.jpgIMG_1469.jpgIMG_1471.jpgIMG_1472.jpgIMG_1474.jpgIMG_1470.jpg

Alvast bedankt!
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ja ik ken het verder ook enkel van verlijmde panelen. Ik heb er hier een paar stukken van liggen, vandaar mijn vermoeden. Maar dus nog nooit in volle delen gezien.

als het effectief zo is, vind ik het wel een erg mooie soort.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Het zou haagbeuk kunnen zijn ook gelet op afwezigheid van spinthout. Echter heeft veel tekening voor haagbeuk. Een lichte esdoorn zou mogelijk ook kunnen?
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Volgens mij heeft tulpenhout geen mergstralen, maar esdoorn wel. Rubber hout komt uit de tropen, Sri Lanka, bijvoorbeeld en dus geen duidelijk verschil tussen zomer en winter hout zoals hier wel te zien is.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
De foto's zijn tov de werkelijkheid iets donkerder. In de realiteit is alles nog een tweetal tinten lichter, mocht dat helpen. Van groen geen enkel spoor. En rond de noesten wordt het wat bruiner.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.