Het blijft moeilijk.

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Ik heb een lesboekje gekregen om mijn techniek te verbeteren.
Ik moet nog veel leren.20171006_172604.jpg ze kijkt erg bezorgd.
Het valt ook niet mee als je zomaar uit het hout wordt gepeuterd en de wijde wereld in kan kijken.

Het hout is els of wilg dit kon ik niet meer goed zien aan de stronk die ik lans de weg zag liggen.
Natuurlijk ga ik het nog een keer snijden om er een echte leuke meid van te maken.
 

Bijlagen

  • 20171007_113107.jpg
    20171007_113107.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 432
P

Pel

Guest
Ik heb de foto even gedraaid, omdat je op een heel klein oppervlak werkt is dit zeer moeilijk, trouwens gezichten zijn zo bij zo altijd moeilijk vind ik. Maar je bent op de goede weg, door hout te snijden gaat dat ook steeds beter, en leer je van je fouten.

Groet Pel.

20171006_172604.jpg
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Een oud mannetje maken heb ik geen moeite mee. Een leuke meid snijden wel. Het is inderdaad een klein stukje hout. Ik ben nu met nummer twee bezig. bedankt voor het draaien .
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Ik zou karikaturen gaan snijden daardoor leer je vanzelf ook echte gezichten snijden, met een karikatuur vergroot je het overdreven uit, en is daardoor wat makkelijker te snijden.

Groet Pel.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Poging twee is alweer een goede verbetering. De tip van Pel klinkt wel goed. Eerst de overdreven variant en als dat in de vingers zit, het verfijnen.

Dat ga ik ook eens proberen. Met gezichten ben ik ook nog niet echt opgeschoten.
 
Hoi Houtkever,

Lang niet slecht hoor.
Verwacht niet dat je zomaar bv een touchstone snijd.
Het is echt een ding van veel doen. Vallen en opstaan.
Probeer net als Pel en Meron zeiden met eenvoudige karakters.
Een woods of greenman laat veel ruimte voor fantasie.

Ogen en mond zijn erg lastig. En dan heb ik het niet eens over de locatie ten opzichte van elkaar.
Oren........ Dat lukt me ook nog steeds niet zoals ik gehoopt had.
In boeken schrijven ze wel eens dat je een aantal ogen, oren, monden en neuzen achter elkaar moet snijden om de feeling te ktijgen.
Zelf heb ik daar nooit het geduld voor gehad. Saai om alleen maar ogen te snijden.
Ik denk wel dat het goed is voor je inzicht en werkwijze.

Renkum.....dat is steenworp afstand.
Als je ooit eens langs wil komen om ergens over te kletsen of ervaringen uit te wisselen.........

Kom jij zondag ook naar Zutphen ?.


Gr Edwin.
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
bij deze stukjes heb ik een mora mes drie zelfgemaakte mesjes twee gutsjes en een v-tool van flexcut gebruikt.
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Hoi Edwin

Ik kom ook naar Zutphen en als er nog plaats is neem ik wat snijwerkjes mee , en natuurlijk wat gereedschap en niet afgemaakte werkstukjes om daar af/verder te snijden.
 
Hoi Houtkever,

Leuk dat je er zondag ook bent

wat betreft jouw werkstuk.... ik denk dat het nog te veel 2d is.
Als je van boven op het werkstuk kijkt zie je alleen haar. Terwijl je een deel voorhoofd, jukbeen en neus zou moeten zien.
Met andere woorden het gezicht moet meer naar de voorgrond.

Ian Norbury heeft er een boekje over geschreven. ( neem ik zondag wel mee )

Door de juiste kijk op het gezicht en hoe het gezicht er in werkelijkheid uit ziet krijg je een meer natuurlijke expressie.
Zo heb ik meerdere malen bij grote dame met wapperende harende ogen en jukbeenderen dieper moeten uitsnijden om de neus en het voorhoofd meer naar voren te halen.
Door op meer manieren en meer zijde naar je werkstuk te kijken krijg je er steeds meer feeling voor.

We kletsen er zondag wel verder over.

Gr Edwin
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Ik blijf proberen al zal ik nooit een ian norbury evenaren.
20171020_174042.jpg Hij lacht en dat is een vooruitgang.
Het is weer wilg.
Met danish oil.
Jammer dat de foto ligt terwijl mijn computer hem goed afbeeld.
 
Gaaf,

Kijk, oefening baart kunst :cool:.

Misschien volgende keer hoed lager op het hoofd. verder vindt ik heb super.
Probeer de verhoudingen correct te houden. Soms helpt het als je het eerst tekent. Dan had je waarschijnlijk gezien dat de hoed lager beter tot zijn recht was gekomen .
Die ogen en neus zijn nu perfect, tanden....... sommigen hebben inderdaad een paarden gebit ;).

Gr Edwin
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Gaaf hoe het werk vooruit gaat. Ik zit er steeds meer aan te denken de miniaturen even te laten en ook een wat groter werkstuk te gaan snijden. Vooral voor de uitdaging van het gezicht.
 

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Het gaat inderdaad goed vooruit. De hoed is te hoog en dat komt doordat ik de de breedte van het gezicht moest corrigeren om betere oren te krijgen. volgens het boekje komt er nu een indiaan aan, en die heeft geen hoed. Maar ook die heeft een karaktervol aangezicht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.