ballen draaien

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy weet iemand een makkelijk en goedkoop hulpmiddel om ballen te draaien op you tube zie je mooie hulpmiddelen ik heb al bij baptist op de site gekeken maar ik vind ze niet als iemand wat weet graag groeten esdoorn
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy toxiq het is de bedoeling voor meerdere diameters ik schrijf dit niet graag maar ik heb moeite om een mooie bal te draaien van daar de vraag groeten
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
tuoh ik ben verkocht wat knap waarom verkopen ze zoiets moois niet in de winkel maar ik ga proberen het te maken groeten esdoorn
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Kom naar de demo-dag van Radius in Ede op 28 oktober. Adri Bezemer de ongekroonde koning van het bollen draaien laat zijn 42% methode zien zonder speciale hulpmiddelen.
 

Frank2800

Actieve deelnemer
16 jan 2016
35
11
3400 Landen (België)
[h=1]Op eBay staat dit hulpmiddel:

WOODTURNING LATHE LARGE ADJUSTABLE BALL TURNING TOOL /JIG 20 to 125mm
[/h]
http://www.benl.ebay.be/itm/WOODTUR...20-to-125mm-/292258713650?hash=item440bfa1032

Met vriendelijke groeten

Frank

s-l225.jpg
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy frank mooi ding maar waarom zie ik zoiets en dat voor die prijs nou niet in nederland of belgie op de site bv bij van houte of baptist of ik heb er altijd naast gekeken groeten johan
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy frank ik vraag me af verkopen ze zoiets en voor die prijs niet bij baptist of van houte of heb ik er naast gekeken groeten johan
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy frank verkopen ze zoiets niet bij van houten of baptist en dat voor die prijs of ik kijk er overheen groeten johan
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
hoy frank ik zal wel iets fouts doen denk ik ik heb twee keer een reactie maar hij komt er niet op
 

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
dat zal wel maar ik heb besloten om er zelf een te maken ik kan u niet evenaren maar ik ga proberen in de buurt te komen groeten johan
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Je kunt zelf wel een bal draaier fabriceren, het is vrij simple.

Ik heb enkele foto’s hier, ze berusten allemaal op hetzelfde, het draai punt moet precies op het midden/center van de ball geplaatst worden en het bank bed, en het de tip van de bijtel op het center van de as.

Een schraper staal dat je kunt vestellen om het hout in stappen naar een bal te draaien, met een schroef gaat dit best wel makkelijk, maar met de hand kan ook.

Deze jigs zijn well te koop, maar goede zijn duur.

Als je op Google vraagt voor “Ball turning jigs” krijg je er heel wat te zien.

bal draaing jig.jpgball turning jig.jpgjig for ball turning.jpg

Van verschillende gebruikers die ook experience hebben met andere soorten jigs en de beste die er is volgens hun de Vermec Sphere turning jig.

http://www.vermec.com/vermec-sphere-turning-jig.html

Vermec sphere turning jig.jpg
 
Laatst bewerkt:

esdoorn

Actieve deelnemer
29 jun 2017
29
0
frank en leo bedankt ik ga ze allemaal bekijken en in ieder geval er zelf een maken jullie horen nog van me groeten johan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.