Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Tv Meubel in Eik en Noot

De laatste twee jaar heb ik voornamelijk meegelezen op dit forum en na afronding van me laatste project dacht ik dat het een tijd was om te laten zien wat ik maakt met alle kennis die je hier leest.

Het is een tv meubel geheel uit eik met een front van Amerikaans notenhout. Heb het geheel gemaakt op een robland combi machine en met lamellen verlijmd. Het geheel is afgewerkt met skylt.
    20171001_133557.jpg

20171001_133608.jpg

20171001_133616.jpg

20171001_133625.jpg

Ziet er heel netjes uit, mooi gedaan! Goede combi van houtsoorten ook.
    Is het corpus van massief eiken, en de ladefronten massief noten? En ladebakken gefineerd plaatmateriaal?
    Heb je ook fotos van de productie? Afgewerkt met...?
    Groet,
    Jaap bri
    Hout Moet...

Ik vind 'm bijzonder fraai!
    Misschien was iets meer contrast tussen het donkere notenhout en het eikenhout wel spannend geweest. Dan zou misschien ook beter uitkomen hoe je zo fraai de frontjes uit één stuk hebt gehaald. (kan natuurlijk ook de foto zijn waarop dat wat minder uitkomt)
    Wel ben ik benieuwd hoe je de lade(s) open krijgt

Ik had ook gehoopt voordat ik alles in elkaar zetten dat het noot meer afstrak tov het eiken. Maar door de skylt is het allemaal redelijk op elkaar gaan lijken. Zeker het spint van de noot.

Hier filmpje van me dochter die de lade testen. Eerste lade is een dubbelen. De lade zit een blum tipon systeem in.

https://www.youtube.com/watch?v=MweCtypRpzM

Het corpus is inderdaad van massief eiken en de fronts van massief noot. Lade bodem is van mdf twee zijde gelamineerd van 11mmm.
    Zal vanavond me telefoon een doorlopen of ik foto's heb gemaakt. Is iets wat ik altijd vergeet te doen
    Laatst gewijzigd door wilm10; 01-10-17 om 14:48.

Mooi, strak werk ook.

Een mooi uitgebalanceerd geheel! Heb je geen foto's meer van het maakproces?

Complimenten! Fons

Mooie kast!
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Dank je wel voor jullie opmerkingen.

Ik kan helaas niet meer dan 5 foto's vinden.

Het begint natuurlijk met de levering van me combinatie machine in me veel te grote garage.
    20170302_113716.jpg

Daarna hout halen bij houtimport best. Zeer over te spreken.

IMG-20170421-WA0005.jpg

Daarna alles vlakschaven en door vandikte bankt (hele dag mee bezig geweest 0 foto's). Dan alles verlijmen
    IMG-20170429-WA0003.jpg

Drie platen gemaakt 1 onderkant 1 bovenkant rest voor zijkant en tussenstukken
    IMG-20170611-WA0002.jpg

Alles aan elkaar gelijmd en dan voorkant passen
    IMG-20170618-WA0005.jpg

Na passen in drieen gezaagd voor de voorkant. Resultaat als boven.

Rest stukken verwerkt tot wc kastje voor me broertje.
    IMG-20170603-WA0002.jpg

Weer veel geleerd dit project. Volgende project gaat een bijzet tafel worden. Zal vanaf begin post openen en wat meer foto's enz posten. Me projecten gaan doorgaans erg traag (kinderen baan vrouw) en ik moet alles nog uitvinden omdat ik er geen cursus voor gevolgt heb.

Heel mooi gedaan!

Forum Rechten