Tv Meubel in Eik en Noot

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
De laatste twee jaar heb ik voornamelijk meegelezen op dit forum en na afronding van me laatste project dacht ik dat het een tijd was om te laten zien wat ik maakt met alle kennis die je hier leest.

Het is een tv meubel geheel uit eik met een front van Amerikaans notenhout. Heb het geheel gemaakt op een robland combi machine en met lamellen verlijmd. Het geheel is afgewerkt met skylt.
20171001_133557.jpg

20171001_133608.jpg

20171001_133616.jpg

20171001_133625.jpg
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Ziet er heel netjes uit, mooi gedaan! Goede combi van houtsoorten ook.
Is het corpus van massief eiken, en de ladefronten massief noten? En ladebakken gefineerd plaatmateriaal?
Heb je ook fotos van de productie? Afgewerkt met...?
Groet,
Jaap bri
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik vind 'm bijzonder fraai!
Misschien was iets meer contrast tussen het donkere notenhout en het eikenhout wel spannend geweest. Dan zou misschien ook beter uitkomen hoe je zo fraai de frontjes uit één stuk hebt gehaald. (kan natuurlijk ook de foto zijn waarop dat wat minder uitkomt)
Wel ben ik benieuwd hoe je de lade(s) open krijgt :D
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Ik had ook gehoopt voordat ik alles in elkaar zetten dat het noot meer afstrak tov het eiken. Maar door de skylt is het allemaal redelijk op elkaar gaan lijken. Zeker het spint van de noot.

Hier filmpje van me dochter die de lade testen. Eerste lade is een dubbelen. De lade zit een blum tipon systeem in.

https://www.youtube.com/watch?v=MweCtypRpzM

Het corpus is inderdaad van massief eiken en de fronts van massief noot. Lade bodem is van mdf twee zijde gelamineerd van 11mmm.
Zal vanavond me telefoon een doorlopen of ik foto's heb gemaakt. Is iets wat ik altijd vergeet te doen
 
Laatst bewerkt:

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Dank je wel voor jullie opmerkingen.

Ik kan helaas niet meer dan 5 foto's vinden.

Het begint natuurlijk met de levering van me combinatie machine in me veel te grote garage.
20170302_113716.jpg

Daarna hout halen bij houtimport best. Zeer over te spreken.

IMG-20170421-WA0005.jpg

Daarna alles vlakschaven en door vandikte bankt (hele dag mee bezig geweest 0 foto's). Dan alles verlijmen
IMG-20170429-WA0003.jpg

Drie platen gemaakt 1 onderkant 1 bovenkant rest voor zijkant en tussenstukken
IMG-20170611-WA0002.jpg

Alles aan elkaar gelijmd en dan voorkant passen
IMG-20170618-WA0005.jpg

Na passen in drieen gezaagd voor de voorkant. Resultaat als boven.

Rest stukken verwerkt tot wc kastje voor me broertje.
IMG-20170603-WA0002.jpg


Weer veel geleerd dit project. Volgende project gaat een bijzet tafel worden. Zal vanaf begin post openen en wat meer foto's enz posten. Me projecten gaan doorgaans erg traag (kinderen baan vrouw) en ik moet alles nog uitvinden omdat ik er geen cursus voor gevolgt heb.
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Is het nog mogelijk om de ladefronten los te maken om ze vervolgens op te schuren en in de olie te zetten? Dan heb je weer het gewenste contrast
 

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Complimenten! Heel strakke kast! Voorkant uit één stuk noten is echt heel mooi.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Mooi gemaakt! Prachtig resultaat!
En euh... ook een vraagje... hoe kreeg je je vrouw zo ver dat je zo'n pracht van een machine mocht kopen om het kastje te maken? :confused:
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Mooi gemaakt! Prachtig resultaat!
En euh... ook een vraagje... hoe kreeg je je vrouw zo ver dat je zo'n pracht van een machine mocht kopen om het kastje te maken? :confused:

Heb haar eerste overtuigd door een eettafel te maken in zelfde stijl op machine van me oom. Daarna plechtig beloofd dat ik de komende jaren nog veel meubels zal maken. Daarnaast heb ik de machine voor de helft gesponsord gekregen van me baas voor me 12,5 jaar dienstverband dus dat hielp ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.