Project met acrylhars

Keures

Nieuw lid
7 jan 2017
15
0
Hallo allemaal, ik ben een tijdje uit de running geweest (andere leuke ideeën uitgewerkt, maar niet met hout) maar ik heb nu een nieuw project voor ogen: ik wil graag een tafel met acrylhars maken. Nu weet ik, dat dit niet echt houtbewerken is, maar meer hout gebruiken, maar ik wil de tafel zelf ook maken. Het wordt een formaatje bijzettafel, met blokken van verschillende hoogte. Die verschillende hoogtes worden gevuld door de hars, waardoor het tafelblad egaal blijft. Hebben jullie tips als het gaat om wat voor type hout ik het beste kan gebruiken? Heeft iemand ervaring met acrylhars?
 

mattia

Nieuw lid
4 mei 2013
18
0
Ik heb me er ooit een beetje in ingelezen (staat op mijn 'leuk om te doen' lijst), maar wat ik las maakt me huiverig voor acryl (hooggiftig in vloeibare vorm, niet makkelijk te verwerken). Ik zou voor een gietepoxy gaan, of even contact opnemen met een bedrijf die in gietharsen handeld. Epoxacast 690 komt vaak langs als optie. Je moet deze dan wel in multipele (dunne) lagen gieten (max ongeveer 1cm per keer). Glashelder, relatief weinig krimp. Wel verrekte duur spul vergeleken met hetzelfde volume hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.