Hoe / waarmee werken jullie kantband af ?

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Het is opvallend hoe weinig de OFK 700 verandert is door de jaren heen. Plaats een Holzher van 1965 ernaast en elke instelling is er, op de nieuwere asblokkering na. Qua beschikbare frezen zijn de speciaaltjes weg: kant-en-fazefrees en kant-en-groef in één beweging.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Nog iemand tips in verband met aanschaf ofk of mfk? De ofk lijkt me meer te kunnen (alles hangt er al aan), tegen dat je alles bij de mfk hebt kom je op ongeveer dezelfde prijs uit... Enkel heeft de mfk een hulpstukje dat tegen de lager van de frees komt om geen "strepen" te maken op het kantband door het hoog toerental...
Het gebruik van de mfk van aan de bovenkant van het werkstuk lijkt mij vreemd om het kantband te bewerken, maar ik heb geen ervaring met kantenfrezen...
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
157
2
Ik zie het niet te voorschijn komen maar ik doe dat met een vijl vind ik het makkelijkst. Vijl een beetje schijn houden naar links en naar onder en zo de kantenband weg vijlen wel zeker niet terug trekken.
 

Henricus

Nieuw lid
3 nov 2012
7
0
Toch werkt een (over de kop gewette) beitel erg snel. Met een beetje oefening kun je hele lengtes er in een keer afhalen.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Bedankt voor de reacties! Ik zit eigenlijk nog steeds evenveel te twijfelen wat te doen maar bon, met de komst van een nieuw projectje zal mijn geduld/ongeduld misschien de oplossing bieden...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.