Fineer lijmen

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Welke lijm zouden jullie aanraden om een "dikkere" fineer van +- 3mm te verlijmen op multiplex? Kan ik daarvoor gewone Titebond III gebruiken of moet ik eerder op zoek naar een andere soort lijm?
Ik had ook al gelezen om een strijkijzer te gebruiken, hoe gaat dit dan in zijn werk? Lijmen, op elkaar positioneren, strijken en dan vastklemmen?
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Voor het verlijmen dan dikke fineer komt geen strijkijzer voor en dus is de techniek van de video n.v.p.
Gewoon houtlijm is prima. Als het om het verlijmen van een paneel gaat leg ik het tussen twee platen 40 mm mdf met eiken balk(jes) boven en onder die met een beetje bolling tegen de mdf komen en met zo veel lijmtongen die ik beschikbaar heb voor een nacht klemmen. Door de lijmoppervlak is de hele partij glad en wil schuiven dus best is vanuit het midden van de paneel met de lijmtongen werken.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Om fineer(1mm) te verlijmen gebruik ik meestal contactlijm van Pattex, deze laat zich goed uitstrijken met lijmkam. Later aandrukken met roller werkt prima. Het lijkt me dat het met 3mm dik fineer hetzelfde zal gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.