Tafelslee voor Precisio CS 70?

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Beste forumlezers,

Ik ben k het bezit van de Festool Precisio CS 70. Graag wil ik voor deze machine een slee maken om zo bredere panelen te kunnen afkorten. Festool verkoopt hiervoor ook een schuiftafel, maar die is me nu wat te prijzig en tweedehands ben ik hem nog niet tegengekomen. Ik heb in het verleden eens iemand, ergens op dit forum gezien die zelf een tafelslee had gebouwd voor juist deze zaagtafel (aangrijpingspunten aan de buitenrand van de tafel). Helaas kan ik het niet meer terug vinden. Iemand enig idee wie dat was, welk topic (link)?. Of misschien iemand anders die zoiets ook al gemaakt heeft? Ik hoor het graag.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Kalebas, je bent welkom om mijn slede op te meten is van een cms ge tafel. Enige wat je dan moet doen is de maten van jou schroefgaten goed te boren.
 

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Kalebas, je bent welkom om mijn slede op te meten is van een cms ge tafel. Enige wat je dan moet doen is de maten van jou schroefgaten goed te boren.

Ha hstraat,

Dank voor je reactie. Heb je misschien ook wat foto's van jouw slede op de machine? Lijkt me handig om al even beter te kunnen kijken.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
U vraagt wij draaien (nou ja). Mocht je dus de boel willen opmeten ben je welkom. Ik denk niet dat ik em uit elkaar ga draaien. Gebruik het met veel plezier hoewel het tafeltje maar een a4 formaatje is.
WP_20171005_16_55_28_Pro.jpg
WP_20171005_16_55_39_Pro.jpg
WP_20171005_16_56_05_Pro.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Aan de hand hiervan kan je zelf een tafel bouwen. Zeker als ik je maten ga sturen, dan kun je de rest van het forum blij maken als je em in elkaar hebt. Ik heb ook niet gezegd dat ik em zelf gemaakt heb. Als je maatvoeringen wil kan ik ze in de loop van morgen allemaal opmeten. Inclusief de nokjes waarmee de slede tegen de tafel komt.
 

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Dank weer. Eigenlijk ben ik op zoek naar zon slee die in de volle breedte over de tafel kan worden geduwd. Bij de Precisio moet dit echter net anders ivm het ontbreken van 2 doorlopende gleuven in het tafelblad. Ik zag ooit ergens een oplossing hier op t forum waarbij iemand buitenlangs, langs de buitengoten de slee liet geleiden. Iemand enig idee wie dat is?
 

Jaap van Erk

Nieuw lid
1 mrt 2015
1
0
IMAG0118.jpgIk had ooit ergens een oplossing gezien waarbij alleen de v-groeven aan de zijkant werden gebruikt, maar dat was nogal wankel. Ik heb vervolgens zelf in de v-groeven een hulpbalkje gemodelleerd en er een brede t-track op gemonteerd. Ik kan ze er af halen, want ze zitten aan de onderkant met twee stalen plaatjes geklemd. werkt tot nu toe behoorlijk.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
In mijn CS70 heb ik een sleuf gemaakt en daarin een Incra Miter/T-track geplaatst. Die kun je natuurlijk ook gebruiken voor een slede. Je moet er wel voor zagen in de CS70:

IMG_0544_zpsys7elopx.jpg


IMG_0547_zps0sejvvut.jpg


Uiteindelijk ziet het er zo uit:

IMG_0557_zpsu9fzxfoj.jpg
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Even een gedachtensprong: als je een flinke plaat van 18/19 mm aan drie of vier zijden overlappend over de tafel legt, die aan weerszijden van de top aan de onderkant opdikt met een L, waarmee je de plaat kunt vastklemmen op de Precisio; de plaat voorziet van T-track(s); de zaagsnede voorzichtig aanbrengt door de zaag langzaamaan op te drukken — dan heb je toch een flink blad voor grotere panelen waarbij je gewoon de standaard T-track hulpmiddelen kunt gebruiken…
Of is dit overdreven ingewikkeld?
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Ben je natuurlijk ook meteen 18mm zaaghoogte kwijt, al is dit in de meeste gevallen misschien nog niet zo heel erg (toch niet als je vooral plaatmateriaal zaagt)
 

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Dank allemaal voor de reacties! Ik heb wat stof om over na te denken. Zelfbouw of toch tweedehands. Als er nog meer ideeën zijn dan hoor ik het graag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.