Maurice_m stelt zich ook voor

Maurice_M

Actieve deelnemer
27 sep 2017
45
0
Hallo Forum leden,

Zal me even voorstellen wil zo netjes.En zal het kort houden
Ben Maurice en ben 43 jaar.

Ik ben resent weer gestart met "houtbewerken"
Ik heb velen klusjes in om om het huis gemaakt van kast tot bed. Maar ik wil dit niet direct houtbewerken noemen.
Noem het maar een doe het zelf project. Resultaat ben ik nog altijd zeer tevreden mee.

Van huis uit maakten we veel zelf, en met mijn vader als leermeesten zat de liefde voor hout er toch al vroeg in.
toch heb ik de opleiding electrotechniek gevolgd en de laatste Jaren ben ik werkzaam als project support engineer.
Ik calculeer en teken elect.technische besturingskasten.
Ik merk dat ik het handwerk van vroeger op de werkvloer toch mis, vandaar heb ik mijn gereedschap toch maar weer van zolder heb gehaald.

Mijn leermeester (vader) heeft ons helaas 3 maanden geleden "verlaten", en vlak voor zijn sterven heeft hij me nog herhaaldelijk gezegt dat ik zijn gereedschap moest komen halen o.a een houtenkist met veel antiekspul van zijn ambachtsschool.
Met veel sponningsschaven spookschaven e.d. Heb toen nog gelachen en gezegd dat er tegenwoordig bovenfrezen bestaan!.

Echter dit heeft me wel aan het denken gezet, de basis begint natuurlijk met het verkennen en ontdekken van het material, het hout.
Ben nu aan het denken of ik een cursus ga doen, ambachtelijk houtbewerken.
(Was eigenlijk leuk geweest om samen met mijn leermeester te doen!)

groetjes
Maurice_m
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hallo Forum leden,

Zal me even voorstellen wil zo netjes.En zal het kort houden
Ben Maurice en ben 43 jaar.

Welkom


Ik heb velen klusjes in om om het huis gemaakt van kast tot bed. Maar ik wil dit niet direct houtbewerken noemen.
Noem het maar een doe het zelf project. Resultaat ben ik nog altijd zeer tevreden mee.

En dát vraagt om bewijs materiaal....dus kom maar op met die foto's :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.