Restauratie Kity 635

KoKKeL

Nieuw lid
12 jan 2016
6
0
Zuid-Holland omgeving Gouda
Hey Allemaal,

Ik was begonnen om mijn Kity 635 te restaureren, er zijn in korte tijd een aantal mensen mij voorgegaan.

Echter zit ik met een probleem dat mogelijk een einde maakt aan mijn project, op 2 afzonderlijke locaties zijn er gegoten aluminium onderdelen kapot gescheurd.

Onderdeel nummer 1:
IMG_5173.jpgIMG_5174.jpg
Onderdeel : Dit betreft een afgebroken 3e monteer punt van het frame van de draaien uitvoertafel
Toedracht : Deze schade was reeds zo toen ik hem gekocht had.
Functioneren : De machine kan met dit mankement prima functioneren.

Onderdeel nummer 2:
IMG_5212.jpg
Onderdeel : Dit onderdeel betreft een gespeten houder van de freeskop en andere benodigdheden.
Toedracht : Door enige onachtzaamheid van mij tijdens het demonteren is dit ontstaan.
Functioneren : De machine kan zover ik het in kan schatten met dit mankement niet veilig functioneren.


Beide onderdelen lijken mij gemaakt te zijn van gegoten aluminium, dit is erg lastig te repareren.
Zelf heb ik nog niet te maken gehad met een dergelijk probleem, dus ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Das balen! Je kan het laten lassen. Alvast even de verf eraf halen.

Let erop dat het lager er straks nog wel inpast. Als je de lagers toch gaat vervangen, misschien het oude lager erin laten zitten tijdens het lassen.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Das balen! Je kan het laten lassen. Alvast even de verf eraf halen.

Let erop dat het lager er straks nog wel inpast. Als je de lagers toch gaat vervangen, misschien het oude lager erin laten zitten tijdens het lassen.
Je kan het laten lassen, ik zou het lager er niet in laten zitten en ook aan de binnenkant laten lassen. Hierna de binnenste las eruit laten halen (met een kotterbank) weet niet of veel metaal bedrijven dit hebben. Enige wat kan gebeuren en je erg op moet letten is dat het niet krom trekt. En onderhandelen over de prijs :)
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Je kan aluminium ook zelf solderen. Google maar eens op "aluminium solderen durafix" Ik heb hier eens een demo van gezien en het zag er echt goed uit, en de lasnaad was nog sterker dan het orginele materiaal. Bij een barst in een motorblok werd deze eerst wat open geslepen en daarna dichtgezet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.