Lagers INCA

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Nu ben ik bezig met de lagers van een inca lintzaag, en nu kom ik uit op 608 zz, allemaal prima, want ze zijn stofdicht en kunnen tegen hoge toerentallen.

MAAAR: nu heb ik onlangs de lagers van een inca zaagmachine vervangen, hier werd mij aangeraden om 2rsh te gebruiken ipv ZZ. En trouwens: er kwam ook 2RSH uit.

Had ik nu niet beter 2z moeten pakken?

Mvg
 

drever

Actieve deelnemer
2 apr 2016
35
1
dit type van lagers met een enkele rij kogeltjes bestaat in een uitvoering met metalen of kunststof afdichting ( info catalogus SKF )
mijn leverancier vertelt me dat de uitvoering met metalen afdichting (2Z) aan te raden is bij hoge omgevingstemperatuur
wat in dit geval dus niet van toepassing is .
groetjes
drever
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
metalen schilden (2Z) is voor hogere toerentallen. Die lopen los van de binnenring.
De standaard rubber seals (2RS) dichten af en hebben dus iets wrijving.
Maar volgens mij zijn met de toerentallen die een zaagmachine loopt 2RS seals ook prima.

(waarschijnlijk zelfs beter omdat de metalen schilden geen olie vasthouden en er nog altijd stof in kan komen)

Als je het nummer nog weet dat je in de zaagmachine hebt gezet kun je het zo opzoeken op de site van een lagerleverancier, bijvoorbeeld SKF.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.