Van afval naar bruikbaar gereedschap

Houtdraaier Guillaume

Actieve deelnemer
12 nov 2014
120
0
Hallo
Een tijdje geleden heb eek eens mogen kijken bij een oudijzer handelaar (moet je ook eens doen je vindt er veel oud gereedschap).
En ik heb een paar oude sergeanten (spanschroeven) gevonden die ik heb geschuurd en een geverfd.
En je vindt er super veel schaven.
Plots viel mijn oog op een werkbank en ik heb die uit de hoop gehaald en meegenomen.
En als ik thuis kwam heb ik hem geschuurd in grondlaag gezet en en dan zwart geverfd.
Ik heb dan het houten werkblad geschaafd en alles terug gemonteerd en een bankschroef op gezet en klaar.
Ik heb er een video over gemaakt zo weet je waar ik het over heb.
hopelijk kan je zelf ook eens naar een oudmetaal handelaar gaan en wat schatten vinden.
grt Guillaume
 
P

Pel

Guest
Mooi opgeknapt Guillaume, alleen de bankschroef staat te ver naar achteren denk ik, het achterste bekken van de bankschroef moet voor de voorkant van de werkbank komen. Als je iets wil inspannen bijvoorbeeld een stuk plaat, dat gaat niet omdat het bekken te ver naar achteren staat, tenminste dat leek zo op het filmpje?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Als je dat toch moet veranderen Guillaume, dan zou ik ook zwaardere bouten gebruiken om de bankschroef vast te zetten, bijvoorbeeld M10, er komen behoorlijke grote krachten op die bouten.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.