Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 51
    Erg mooie opstelling, wordt tijd dat ik meer ruimte creëer in mijn schuur

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobvA Bekijk Berichten
    Mooie opstelling zo. Ik vind het wel erg tegenvallen dat de tafel zo hol staat. Is dit een maandag ochtend model of een bekend probleem?
    Zoals al eerder aangegeven hebben de meeste modellen dit, ik heb mijn Dewalt DW7491 om deze reden retour gestuurd. Mijn model was nog iets erger dan dit.
    Natuurlijk is het geen precisie tafelzaag, maar het ontwerp van het blad is naar mijn mening gewoon erg slecht, het belangrijkste gedeelte van de tafel zakt het meeste door.
    De reviews van de zaag zijn wel lovend, maar voor een zaag van deze prijs mag je wel een beter blad verwachten.

Super mooi gedaan, ik ben op moment ook nog bezig met mijn zaagtafel meubel.
    Zie hieronder mijn zaag. Incra fence is helemaal afgesteld, en ik moet zegen wat een genot.
    het is nu echt zegen op paar honderdste mm elke keer weer.
    IMG_0329.jpg

IMG_0328.jpg

IMG_0327.jpg
    Boomverzorging VanDeWorperik

Jawadde!! En daar zit ik met mijn mdf onderstel
    Daar mag je gerust wat meer info over posten hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viepert Bekijk Berichten
    Ik had deze gezien, omdat Toolnation bvb niet kon leveren in NL ivm de wetgeving.
    Of je wel direct vanaf CMT kan bestellen weet ik niet.

http://www.venditautensili.it/set-di...stri-6260.html
    Gebruik jij de 6" of de 8" variant? Zou de machine extra moeite hebben met de grotere diameter, of maakt dit niet zoveel uit? Diepere groeven maak je waarschijnlijk toch in meerdere keren?

Fluo, je hebt tenminste een mooi onderstel, ik moet het met een opklaptafel doen (festool cms ge) omdat ik gewoon geen ruimte heb.

DeWalt levert zelf een 8" stack, dus dat moet voldoen.

Mooi opstelling Fluo. Ik twijfel al maanden om deze zaag te kopen dus een aantal vraagjes.
    Past de Incra Miter Fence zonder aanpassing in de miter slots?
    Het tafelblad is dus niet helemaal recht. Hoe is het dan gesteld met het haaks afzagen?
    Het zit het met het afslijten van het aluminium blad?
    Is de zaag zo luid als sommigen beweren?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluo Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met een dado stack op deze zaag?
    Aangezien het een CE gekeurde machine is, moet die geremd stoppen binnen de X seconden. Wat niet het geval is in de VS.
    Ga je hier een zware dado stack op zetten dan ga je het rem systeem overbelasten, en is de kans ook groot dat de inertie van de stack, de moer op de as gaat losdraaien tijdens het remmen. Deze versie is hier niet voor gemaakt dus één van de twee zal het begeven, ofwel de rem, ofwel vliegt de stack er af. Ik raad het sowieso niet aan op zo'n lichte machine, maar als je het toch wil doen dan moet je absoluut een manier vinden om die rem uit te schakelen, wat je dan weer met een gevaarlijke machine laat tijdens het gewone zagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CK3v1N Bekijk Berichten
    Mooi opstelling Fluo. Ik twijfel al maanden om deze zaag te kopen dus een aantal vraagjes.
    Past de Incra Miter Fence zonder aanpassing in de miter slots?
    Het tafelblad is dus niet helemaal recht. Hoe is het dan gesteld met het haaks afzagen?
    Het zit het met het afslijten van het aluminium blad?
    Is de zaag zo luid als sommigen beweren?
    De Incra paste perfect, gewoon eenmalig wat bijregelen en sindsdien zonder verdere aanpassingen steeds perfect.
    In het midden is het werkblad idd niet helemaal vlak, maar meestal rust het te zagen hout toch op meerdere plaatsen en is haaks zagen geen probleem.
    Je ziet al wat slijtage aan de topcoating het werkblad, maar dat valt goed mee.
    Ik heb niet echt een referentie voor het geluid, maar de machine is zeker niet stil. Ik gebruik bijna altijd gehoorbescherming, dus ik heb er niet echt last van.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Aangezien het een CE gekeurde machine is, moet die geremd stoppen binnen de X seconden. Wat niet het geval is in de VS.
    Ga je hier een zware dado stack op zetten dan ga je het rem systeem overbelasten, en is de kans ook groot dat de inertie van de stack, de moer op de as gaat losdraaien tijdens het remmen. Deze versie is hier niet voor gemaakt dus één van de twee zal het begeven, ofwel de rem, ofwel vliegt de stack er af. Ik raad het sowieso niet aan op zo'n lichte machine, maar als je het toch wil doen dan moet je absoluut een manier vinden om die rem uit te schakelen, wat je dan weer met een gevaarlijke machine laat tijdens het gewone zagen.
    Ik wist zelfs niet dat deze machine geremd was, nog nooit bij stil gestaan of die eigenlijk snel tot stilstand komt. Heb ook niet echt een referentie aangezien het mijn eerste en enige zaagmachine is

Forum Rechten